وزیر خارجه جدید عربستان سعودی کیست؟

 «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی روز چهارشنبه با صدور فرامینی اقدام به عزل و نصب برخی مسئولان این کشور کرد که مهمترین آن برکناری «ابراهیم عساف» از وزارت خارجه و تعیین شاهزاده «فیصل بن فرحان آل سعود» به عنوان وزیر خارجه جدید بود (اینجا).

اخبار بین‌الملل- فیصل بن فرحان در فوریه گذشته به عنوان سفیر سعودی در آلمان منصوب شده بود. وی تنها پس از گذشت هشت ماه از قرار گرفتن در این پست، به عنوان وزیر خارجه سعودی منصوب شد.

مساله قابل توجه این است که فیصل بن فرحان چهل و پنج ساله یک شاهزاده سعودی است که در آلمان متولد شده است از سال ۲۰۱۷ با درجه ممتاز به عنوان مشاور وزارت خارجه سعودی تعیین شده است. علاوه بر این او مشاور دربار پادشاهی عربستان نیز بود.

فیصل بن فرحان یکی از شاهزادگانی است که با مسائل نظامی نیز مرتبط است، زیرا او عضو شورای مدیریت شرکت صنایع نظامی سعودی بوده است. علاوه بر این او ریاست شورای مدیریت شرکت صنایع هواپیمایی «السلام (صلح)» را نیز بر عهده داشت.

روزنامه «عکاظ» وابسته به دولت سعودی، شاهزاده فیصل بن فرحان را «سیاستمداری برای شرایط سخت» توصیف کرده و گفته است که او پیشتر پست مشاور ارشد سفارت ریاض در واشنگتن را بر عهده داشته است.