افشای طرح آمریکا برای ارسال تجهیزات نظامی گسترده به سوریه

یک مقام وزارت دفاع آمریکا که نخواست نامش فاش شود، از تصمیم دولت ترامپ برای ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به سوریه خبر داد.

اخبار بین الملل - این مقام پنتاگون مدعی شده که هدف از ارسال تجهیزات نظامی گسترده آمریکایی به سوریه «محافظت از نفت» در این کشور است. 

این مقام وزارت دفاع آمریکا همچنین مدعی شده که دولت ترامپ در نظر دارد تا با ارسال «تجهیزات نظامی بیشتر» مانع اشغال میادین نفتی توسط گروه داعش یا دیگر گروه‌های شبه نظامی در سوریه شود.

با این حال توضیحات بیشتری درباره چگونگی و زمان ارسال این تجهیزات نظامی عنوان نشده است.

ارسال احتمالی تجهیزات نظامی از سوی آمریکا به سوریه در شرایطی است که پیشتر ترامپ  از وعده خود برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور خبر داده و وزارت دفاع آمریکا نیز خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را تائید کرده بود.

با این حال همچنان مشخص نیست در شرایطی که کاخ سفید ادعای خروج نظامی از سوریه را مطرح کرده، ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به سوریه با چه هدفی صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر روز گذشته نیز «لیندسی گراهام» پس از دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته بود که ستاد مشترک ارتش مشغول تهیه طرحی است که به ادعای وی می تواند مانع بازگشت داعش و جلوگیری از تصرف نفت توسط داعش شود و ممکن است طرح مورد اشاره گراهام همان طرحی باشد که حال منابع داخلی ناشناس در وزارت دفاع آمریکا به آن اشاره کرده‌اند.