تجاوز به سوریه نقض قوانین بین الملل و اصول جنبش عدم تعهد است

سامح شکری وزیر خارجه مصر امروز اظهار داشت: تعرض جدید به اراضی سوریه و اشغال شمال آن نقض قوانین بین الملل و همچنین نقض اصول جنبش عدم تعهد به شمار می رود.

اخبار بین‌الملل- وی در ادامه خواستار توقف فوری تجاوز به سوریه و عقب نشینی نیروهای متجاوز شد و بر ضرورت آغاز فوری روند سیاسی و اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تاکید کرد.

سامح شکری که در نشست جنبش عدم تعهد در باکو سخن می گفت در بخش دیگر اظهارات خود درباره بحران لیبی بر ضرورت اجرای تمامی بندهای ابتکار سازمان ملل متحد در این باره که شورای امنیت در اکتبر ۲۰۱۷ آن را تصویب کرده بود تاکید کرد.

وزیر خارجه مصر همچنین درباره لیبی خواستار بررسی مشکلات درخصوص توزیع ثروت و قدرت در لیبی شد و از تمامی طرف های این کشور خواست که منافع ملی را در نظر بگیرند.پ

وی در بخش دیگر سخنان خود بر حمایت قاهره از راه حل سیاسی برای پایان بخشیدن به بحران یمن و ادامه تلاش ها برای تامین آزادی عبور و مرور در دریای سرخ و جلوگیری از ارسال سلاح به عناصر افراطی موجود در این کشور تاکید کرد.

سامح شکری درباره قضیه فلسطین نیز گفت: قاهره بر اهمیت دستیابی به صلح فراگیر و پایدار درباره فلسطین، صلحی که مبتنی بر چارچوب های مراجع بین المللی و طرح صلح عربی باشد تاکید دارد.