روسیه در نزدیکی مرز سوریه با عراق گشت‌زنی می‌کند

«ایوان وولجین» فرمانده یگان‌های پلیس نظامی روسیه در شهر «قامشلی» سوریه امروز (شنبه) در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت که گشت‌زنی‌ها در مناطق مشرف به مرز عراق نیز جریان خواهد داشت.

اخبار بین الملل- به نوشته وبگاه خبری عنب‌بلدی، او گفت که برنامه‌ریزی برای گشت‌زنی در منطقه «سیمالکا» در نزدیکی مرز سوریه با عراق در جریان است و در حال حاضر گشت‌زنی در مرز سوریه با ترکیه در نزدیکی شهر «قاشملی» صورت می‌گیرد.

پلیس نظامی روسیه طبق توافق این کشور با ترکیه در شهر «سوچی»، اولین گشت‌زنی خود را در روز پنجشنبه در شهر «عین العرب» (کوبانی) آغاز کرد.

«ایوان وولجین» همچنین گفت که مسیر گشت‌زنی پلیس نظامی روسیه ۲۱۰ کیلومتر به صورت رفت و برگشت است که چهار ساعت به طول می‌انجامد و برای اولین بار خیابان‌های اصلی شهر «قامشلی»، «عامودا» و «الدرباسیه» را نیز در بر می‌گیرد.

در حال حاضر شمال شرق سوریه به موجب توافق مسکو و آنکارا در تاریخ ۳۰ مهر گذشته در شهر «سوچی» در جنوب روسیه، در آرامش نسبی به سر می‌برد.

بر اساس این توافق، یگان‌های کُرد در طول ۱۵۰ ساعت، ۳۰ کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب‌نشینی می‌کنند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت‌زنی‌های مشترکی را در این منطقه انجام می‌دهند. همچنین عملیات ترکیه نباید فراتر از ۳۲ کیلومتر از مرزهای بین دو کشور باشد. (جزئیات بیشتر)

در راستای نظارت بر این توافق، وزارت دفاع روسیه صبح دیروز (جمعه) از استقرار ۳۰۰ مامور پلیس نظامی جدید این کشور در سوریه خبر داد.