ادعای فاکس نیوز: جسد البغدادی از روی چهره شناسایی شده است

صبح امروز رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات نظامی این کشور اعلام کردند که ارتش ایالات متحده طی یک عملیات نطامی در سوریه موفق شده «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش را به قتل رساند.

فاکس نیوز در همین خصوص اعلام کرد که علاوه بر آزمایش دی.ان.ای، البغدادی از روی چهره نیز شناسایی شده است. این رسانه آمریکایی مدعی شد که 50 تا 70 نیروی ویژه دلتا فورس، در عملیات کشتن سرکرده داعش مشارکت داشته اند.

 

 

 

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از نیروهای دلتا فورس، وابسته به نیروی زمینی آمریکا اعلام کرد دو جسد در خانه حمله شده کشف شده که یکی از آنان مربوط به البغدادی و دیگری مربوط به معاون وی بوده است.

 

 

اما خبرگزاری روسی اسپوتنیک اعلام کرد که محل اختفای ابوبکر البغدادی توسط دستگاه های عراقی به ائتلاف بین المللی داده شده و طی عملیات نیروهای آمریکایی البغدادی به همراه دو همسر و یکی از نزدیکانش  کشته شده اند.

 

 

به هر حال بسیاری از رسانه ها اعلام خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی، یکسال قبل از انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا را با اعلام خبر کشته شدن اسامه بن لادن، در سال 2011 و یکسال پیش از انتخابات 2012 ایالات متحده مقایسه کرده و این اتفاق را موضوعی برای بهره برداری انتخاباتی ترامپ تلقی کرده اند.