سه میلیون خانوار در بریتانیا برای پرداخت قبض آب مشکل دارند

گزارشی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد سه میلیون خانوار در انگلستان و ولز برای پرداخت قبوض آب خودشان مشکل دارند و عده‌ای از آنها مجبورند برای تنظیم مخارج خودشان از سایر ضروریات خودشان چشم‌پوشی کنند. 

اخبار بین الملل- روزنامه انگلیسی ایندیپندنت بر اساس گزارشی از نوشته نزدیک به ۷۰۰ هزار مشترک آسیب‌پذیر روی قبوض آب از تخفیف بهره‌مند می‌شوند.

 «شورای مشترکان آب»، که نهادی برای حمایت از منافع مشترکان آب و فاضلاب در انگلستان و ولز است، در گزارشی که به تازگی منتشر شده گفته شمار افرادی که از این تخفیف‌ها استفاده می‌کنند در سال جاری ۲۸ درصد افزایش داشته، اما این هنوز کافی نیست. این شورا در تحقیق خود به این نتیجه رسیده که از میان هر ۸ خانوار یک خانوار می‌گویند توان پرداخت قبوض خود را ندارند. 

طبق نوشته روزنامه ایندیپندنت، شرکت‌های آب به مشترکان تخفیف‌هایی بین ۱۹ تا ۲۱۷ پوند ارائه می‌دهند، اما کمک‌های ارائه شده در میان نقاط مختلف بریتانیا متغیر است و برای کمتر از نیمی از نیازمندان کفایت می‌کند. 

یکی از مقام‌های شورای مشترکان آب می‌گوید: «بسیاری از مشتری‌ها هنوز در سکوت رنج می‌کشند و برای اینکه قادر به پرداخت قبض آب خودشان باشند مجبورند از سایر نیازهای خودشان مانند غذا و امکانات گرمایشی صرفنظر کنند. هیچ‌کس نباید مجبور به انجام چنین انتخابی باشد.»