حمایت مجدد آیت الله سیستانی از تظاهرات مسالمت‌آمیز در عراق

«احمد الصافی» نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق تأکید کرد که مرجعیت مخالف «آتش‌زدن و غارت اموال دولتی و شخصی است».

اخبار بین الملل- الصافی با بیان اینکه «خونهای پاکی که طی هفته‌های گذشته ریخته شد، بسیار برای ما ارزشمند است»، تصریح کرد که باید مانع خونریزی بیشتر و هرج‌ومرج و تخریب شد.

شبکه خبری «السومریه» به نقل از نماینده آیت الله سیستانی تأکید کرد که «بار دیگر تأکید داریم که هر گونه تعرض به تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز و در پیش گرفتن خشونت را محکوم می‌کنیم».

وی ضمن تأکید بر لزوم عدم استفاده از نیروهای جنگی در برخورد با تظاهرات مسالمت‌آمیز، خاطر نشان کرد که همه در عراق باید برای تحقق ثبات همکاری کنند.

مرجعیت عراق با تأکید بر اینکه باید نظام سیاسی حاکم بر ملت عراق، از طریق همه‌پرسی تعیین شود، گفت که همه طرف‌های عراقی باید برای حصول ثبات همکاری کنند.

آیت الله الصافی با بیان اینکه باید در تعیین نظام سیاسی و اداری، با برگزاری همه‌پرسی درباره قانون اساسی به اراده مردم عراق احترام گذاشت، تصریح کرد که «انتخابات، اصلی است که مرجعیت بدان پایبند است».

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه داد عراق به لبه پرتگاه جنگ داخلی و تخریب سوق داده شود، خاطر نشان کرد که «هیچ شخص، گروه یا طرفی یا کشور منطقه‌ای و بین‌المللی نمی‌تواند اراده مردم عراق را مصادره کرده و تصمیم خود را بر آنان تحمیل کند».

نماینده آیت الله سیستانی در پایان از همه طرف‌ها خواست که به وضعیت کنونی و آینده عراق فکر کنند و نباید احساسات گذرا یا منافع شخصی، مانع از اتخاذ تصمیم درست درباره این کشور شود.

دور دوم تظاهرات در عراق از جمعه سوم آبان ماه جاری مجدد آغاز شد و مردم این کشور باز هم خواستار مبارزه با فساد و بهبود وضعیت معیشتی هستند.