اقرار کارشناسان صهیونیستی به عمل گرایی سید حزب الله

کارشناسان رژیم صهیونیستی تاکید کردند سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، به وعده خود مبنی بر هدف قرار دادن پهپادهای این رژیم عمل خواهد کرد.

اخبار بین الملل- محافل صهیونیستی اعلام کردند سید حسن نصرالله در سخنرانی دیروز خود بر قواعد جدید درگیری تاکید کرد و ارتش اسرائیل تصمیم به عدم واکنش گرفت، زیرا مقاومت هم به واکنش اسرائیل، پاسخ خواهد داد.

حسن حجازی گزارشگر این شبکه اعلام کرد کارشناسان و ناظران صهیونیست اظهار داشتند سید حسن نصرالله در سخنرانی دیروز خود، قواعد درگیری را در زمینه مقابله با پهپادهای اسرائیلی که برفراز لبنان به پرواز درمی آیند و در گذشته از آن سخن گفته بود، تثبیت کرد.

کارشناسان صهیونیست تاکید کردند حزب الله پس از آن که وعده خود را اجرایی کرد، از طریق هدف قرار دادن یکی از پهپادهای اسرائیلی، سخنان خود را عملی کرد و اسرائیل باید به اظهارات سید حسن نصرالله توجه کند؛ زیرا وی می خواهد حریم هوایی لبنان از وجود هواپیماهای اسرائیلی پاکسازی شود.

یارون دیکل کارشناس صهیونیست گفت: دبیر کل حزب الله پس از شلیک موشک به سمت پهپاد اسرائیلی بر فراز لبنان گفت این نوع هدف قرار دادن در آینده ادامه خواهد یافت و به گفته نصرالله، هدف، پاکسازی حریم هوایی لبنان از وجود هواپیماهای اسرائیلی است.

از سوی دیگر، حیزی سیمنتوف گفت: پس از آنکه هواپیمای اسرائیلی وادار به فرار شد، نصرالله گفت هدف قرار دادن هواپیماهای اسرائیلی ادامه خواهد یافت. اگر موشک شلیک شده به هواپیما اصابت می کرد، در برابر حادثه کاملا متفاوتی بودیم.

گزارشگر المنار تصریح کرد تحلیل صهیونیست ها درباره سخنرانی سید حسن نصرالله نشان دهنده اوضاع پیچیده فراروی اسرائیل در جبهه شمالی است؛ به طوری که ارتش رژیم اشغالگر از سرنگونی پهپادهای خود نگران است و در عین حال، نمی تواند از ماموریت های این پهپادها در جمع آوری اطلاعات بر فراز لبنان دست بردارد.

الون بن دیوید کارشناس نظامی صهیونیست نیز اعتراف کرد نصرالله توانایی دارد و به اجرای تهدیدهای خود ادامه خواهد داد و برای هدف قرار دادن هواپیماهای اسرائیلی تلاش خواهد کرد. اما ارتش اسرائیل می گوید ما به پرواز بر فراز لبنان ادامه خواهیم داد، زیرا این موضوع برای جمع آوری اطلاعات، حیاتی و اساسی است. بحثی در ارتش وجود داشت؛ بر این مبنا که به شلیک موشک پاسخ خواهیم داد یا نه؛ اما تصمیم بر پاسخ ندادن بود.

همچنین کارملا منشیه کارشناس نظامی صهیونیست گفت: اوضاع در شمال، در حال تغییر و انفجاری شدن است. شلیک موشک به منزله چالشی برای نخستین بار است. اگر این موشک به هواپیما اصابت می کرد، به تشدید تنش در مرزهای شمالی منجر می شد و این موضوع در سوریه هم روی می داد. اما حزب الله و نصرالله به اجرای تهدیدهای خود می پردازند.

حجازی در پایان گفت: کارشناسان صهیونیست تاکید کردند تصمیم اسرائیل مبنی بر خودداری از تشدید تنش با حزب الله، بازتاب دهنده میزان نگرانی در ارتش رژیم صهیونیستی، به سبب احتمال تشدید تنش در دیگر مناطق در مقابل ایران است. از این رو تصمیم گرفته شد که جبهه لبنان به آتش کشیده نشود و بر چالش های پیچیده تر، تمرکز شود.