معترضان هنگ‌کنگی به دفتر خبرگزاری شینهوا حمله کردند

معترضان هنگ‌کنگی با حمله به دفتر خبرگزاری شینهوا، در‌ها و پنجره‌های ورودی آن را تخریب و خساراتی را به آنجا وارد کردند.

اخبار بین الملل- رسانه‌های محلی تصاویری از آتش سوزی در لابی دفتر خبرگزاری شینهوا را منتشر کردند. همچنین معترضان اقدام به شکستن پنجره‌ها و شعارنویسی بر روی دیوار‌ها کردند. هنوز معلوم نیست در زمان وقوع این اتفاقات کسی در ساختمان خبرگزاری شینهوا حضور داشته است یا خیر.

تظاهرات روز شنبه در هنگ کنگ با توسل پلیس به پرتاب گاز اشک‌آور و ماشین‌های آبپاش برای متفرق کردن معترضان همراه شد.

در ماه فوریه سال جاری میلادی، دولت هنگ‌کنگ چند بند اصلاحی برای قانون خود پیشنهاد داد که بر اساس آن متهمان به جرایم مهم برای محاکمه به دادگاه‌های چین استرداد می‌شدند.

به دنبال مطرح شدن این لایحه، اعتراضات خیابانی در هنگ کنگ آغاز شد. به طوری که از اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) این شهر شاهد اعتراضات هر روزه در خیابان‌ها و اماکن مهم اصلی شد. صد‌ها هزار نفر از مردم در ابتدا در اعتراض به لایحه استرداد به خیابان‌ها آمدند، اما به دنبال آن اعتراضات شکل جدید به خود گرفت و معترضان خواستار برکناری «کری لم» رئیس اجرایی هنگ‌کنگ و حقوق و آزادی‌های بیشتر شدند. با شدت گرفتن اعتراضات لایحه استرداد به تعلیق درآمد، اما اعتراضات همچنان ادامه یافت و بر شدت آن‌ها نیز افزوده شد.

چین عامل اصلی دامن‌زدن به این اعتراض‌ها را کشور‌های خارجی اعلام و دخالت‌های این کشور‌ها از جمله، انگلیس و آمریکا را به شدت محکوم کرد.