رهبر انصارالله: غرب علیرغم رفاه، شاهد فروپاشی اخلاقی است

«عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن امروز (یکشنبه) در ایام سالروز میلاد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در جمع  دانشگاهیان این کشور سخنرانی کرد.

اخبار بین الملل- بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، رهبر انصارالله در ابتدای سخنرانی خود این مناسب را فرصتی برای بازگشت به خط اقتداء به رسول‌الله توصیف کرد  و «هدایت» را از بزرگترین نعمت‌هایی دانست که به بشر اعطا شده است.

وی در ادامه اعلام کرد، غرب علیرغم رفاه و پول و سرمایه فراوان، شاهد فروپاشی اخلاقی است و میزان خودکشی در کشورهای غربی بالاست.

عبدالملک تأکید کرد: بشر امروز با بحران‌های فراوان روبروست و حتی کشورهایی که بحران مادی ندارند، این مسأله را دارند.  خودکشی در بسیاری از کشورهای اروپایی به حد فاجعه رسیده است.

رهبر انصارالله در ادامه به موضوع «جنگ نرم» پرداخت و گفت، این جنگ از اولین انواع جنگی است که انسان با آن روبروست. باید مطالب تحریف شده‌ای که به رسول خدا و دین نسبت داده می‌شود و به اسم دین ارائه می‌شود، شناخته شود.

وی گفت:  در این مناسبت باید مشکلاتی را که از آن رنج می‌بریم، بشناسیم و سپس راه‌حل تعامل با این مشکلات و چالش‌ها را بیابیم. موضوع مهم آن است که اصالت و هویت اسلامی ملت یمن حفظ شود زیرا ما با یکی از خطرناک‌ترین انواع جنگ‌ها روبرو هستیم و این جنگ، جنگ نرمی است که دور کردن ما از هویتمان را هدف گرفته است. جنگ نرم مفاهیم و ارزش‌های انسانی را هدف می‌گیرد و زیرکی، اخلاق و عفاف انسان را نیز نشانه می‌رود ؛ باید برای در امان ماندن از این جنگ از بیداری لازم برخوردار باشیم.

وی در پایان صحبت‌های خود بار دیگر بر اقتدا و تأسی از رسول‌الله و پیروی از دستورات دین اسلام تأکید کرد.

علی‌رغم آنکه جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن وارد سال پنجم شده و یمن شاهد قطعی برق در بسیاری از مناطق و بحران سخت اقتصادی است اما یمنی‌ها امسال نیز مقدمات بسیاری برای میلاد پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم (در 17 ربیع الاول) آماده کرده‌اند. صنعا پایتخت یمن به رنگ سبز درآمده و بسیاری از استان‌های دیگر یمن شاهد اقدامات مشابهی است.