سیاست های اردوغان در خاورمیانه شکست خورده است

کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوریت خلق ترکیه تأکید کرد سیاست های رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سوریه و خاورمیانه شکست خورده است.

اخبار بین الملل- قلیچدار اوغلو در نشست خبری در آنکارا با اشاره به سیاست های اردوغان در منطقه گفت: سیاست های اردوغان به طور کلی در قبال سوریه و خاورمیانه شکست خورده است زیرا او سیاست های ملی گرایانه را در پیش نگرفت بلکه در راستای طرح خاورمیانه بزرگ همواره در خدمت واشنگتن بود.

وی افزود: اردوغان به همراه آمریکا، عربستان سعودی و قطر به بهانه ایجاد دموکراسی در سوریه دخالت کرد از همین رو آنها از گروه های تروریستی که سوریه را ویران و میلیون ها سوری را مجبور به ترک خانه وکاشانه خود کردند،حمایت کردند.

قلیچدار اوغلو تاکید کرد این سیاست ها از لحاظ تاکتیکی و راهبردی شکست خورده است.

او با متهم کردن اردوغان به حمایت از تروریسم مدعی شد اردوغان از گروه داعش حمایت کرد و آنها را گروه تروریستی قلمداد نکرد تا اینکه آنها(داعش) در استانبول ، آنکارا و دیگر شهرهای ترکیه دست به اقدامات تروریستی زدند و شمار زیادی از ترک ها قربانی حملات آنها شدند.

وی تصریح کرد حل مشکلات بین سوریه و ترکیه به هماهنگی و همکاری مستقیم با دولت سوریه و تمام نهادها و دستگاه های قانونی این کشور نیاز دارد.