پیشنهاد وزیر اسرائیلی برای حمله به غزه

«یووال اشتینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم قبل از سازش و دست‌یابی به تفاهم با فلسطینیان در نوارغزه، باید حمله نظامی گسترده‌ای را علیه این باریکه آغاز کند.

اخبار بین‌الملل- وی در گفتگو با رادیو سراسری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی نیازمند انجام حمله نظامی گسترده به غزه است و بعد از آن می‌توان به تفاهماتی با حماس دست یافت.

اشتینیتز گفت: اگر چاره و گزینه دیگری نداشته باشیم، باید دست به حمله زمینی به غزه بزنیم و حماس را به کلی نابود کنیم.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز گذشته جلسه‌ای اضطراری را در مورد تشدید تنش در مرزهای غزه برگزار کرد اما اعلام نشد که در این جلسه چه تصمیماتی اتخاذ شده است.

مقامات اسرائیلی بارها بر حمله زمینی به باریکه غزه تاکید کرده اند اما آنها خود نیز می دانند که چنین حمله ای چه عواقب و پیامدهایی به دنبال خواهد داشت و ممکن است چقدر کشته و زخمی در پی داشته باشد.

گالانت وزیر مسکن رژیم صهیونیستی روز گذشته تاکید کرد که این رژیم در آستانه آغاز حمله نظامی به غزه قرار دارد که البته این حمله در زمان مناسب انجام خواهد شد.

همچنین بنی گانتز رئیس ائتلاف آبی سفید نیز خواستار وارد کردن ضربات سخت و شدید به نوارغزه و ازسرگیری ترور رهبران فلسطینی در این باریکه شد.

«یائیر لاپید» عضو کنیست رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که باید حملات موشکی از نوارغزه قاطعانه پاسخ داده شود و ارتش رهبران حماس و جهاد اسلامی را ترور کند و این دو جنبش بهای این حملات را پرداخت کنند.

رژیم صهیونیستی طی سال های اخیر ۳ جنگ متوالی را علیه باریکه غزه آغاز کرده اما هر بار متحمل شکست مفتضحانه ای شده و در نهایت مجبور شده برای دست یابی به توافق آتش بس با گروه های مقاومت فلسطین دست به دامن طرف های واسطه از جمله مصر و سازمان ملل شود.