تشدید تنش ها در هنگ کنگ

معترضان هنگ کنگی در ضمن ادامه تجمعاتشان برنامه‌ریزی کرده‌اند تا امروز(شنبه) و فردا نیز مجدداً برای بیست‌وچهارمین تعطیلات آخر هفته متوالی در این دولتشهر تجمعات اعتراضی خود را از جمله در مراکز خرید سراسر این منطقه برپا کنند.

اخبار بین‌الملل- معترضان مخالف دولت هنگ کنگ در عین حال خواستار برپایی یک اعتصاب سراسری در روز دوشنبه در این منطقه شده و از مردم خواسته‌اند تا جلوی خدمات سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی را بگیرند. با این حال این فراخوان‌های معترضان هنگ کنگی در هفته‌های گذشته عملی نشده است.

از سوی دیگر، معترضان تجمعی را که قصد داشتند امروز به مناسبت سی‌امین سالگرد فرو ریختن دیوار برلین برگزار کنند به تاخیر انداختند اما یک تجمع دیگر آنها با عنوان تجمع "حمایت از کشته‌ها" انتظار می‌رود عصر امروز با تمرکز بر مطالبات تظاهرکنندگان در راستای برگزاری انتخابات با اعمال حق رای‌ همگانی در هنگ کنگ برگزار شود. پلیس هنگ کنگ برای برپایی این تجمع در محل "پارک تامار" و در مقابل دفاتر دولت مرکزی هنگ کنگ مجوز داده است که اقدامی نادر در نوع خود در ماه‌های اخیر محسوب می‌شود.

گروهی از معترضان مراسم روشن کردن شمع به یاد یک دانشجوی معترض که در تجمعات دوشنبه گذشته به دلیل سقوط از ارتفاع زخمی شده و روز جمعه در بیمارستان جان باخت، برپا کردند. این تجمعات آنها سریعا به درگیری‌های خیابانی و آتش‌افروزی در خیابان‌ها در روز جمعه منجر و گزارش شد که پلیس هنگ کنگ برای برخورد با این معترضان گلوله جنگی شلیک کرد تا به آنها هشدار دهد.