به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از شینهوا نوشت: ایساف در بیانیه ای اعلام کرد که امروز شنبه در عملیات مشترک نیروهای ناتو و افغانی در ولایت فریاب در شمال افغانستان ۴ عضو طالبان کشته و یک زن زخمی شدند.

گفته می شود که در جریان حمله به ساختمانی که با هدف بازداشت طالبان صورت گرفت، چهار فرد مسلح از جمله یک نفر که در تلاش برای فرار از این ساختمان بود، کشته شدند.

ایساف در این بیانیه اعلام کرد که رهبر افراد مسلح در پی حمله به نیروهای ائتلاف در شمال افغانستان و توطئه برای کشته شدن یک مقام ارشد افغانی بود.

خبر دیگر اینکه مقامات آمریکایی تایید کردند استوار " رابرت بیلز " ارتش این کشور یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۶ افغانی را از جمله ۹ کودک در روستایی در ولایت قندهار افغانستان قتل عام کرد.

رابرت بیلز پس از کشتار غیرنظامیان از افغانستان به کویت و پس از آن به پایگاهی نظامی در ایالت کانزاس آمریکا منتقل شد.

حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان با متهم کردن آمریکا به عدم همکاری درباره تحقیق پیرامون این حادثه خواستار محاکمه عاملین کشتار افغانی ها شد.

حامد کرزای گفت: آمریکا تاکنون با گروه تحقیق افغانی رسیدگی کننده به جرم سربازی که به روستاییان شلیک کرد، همکاری نکرده است.

این اقدام نظامی آمریکایی موجب خشم افغانها شد و شهروندان این کشور خواستار رسیدگی به جرم این نظامی شدند.

کرزای گفت: نمایندگانی که برای تحقیق و بازجویی در این باره اعزام شده اند هیچ کمکی از سوی آمریکا برای انجام تحقیقات دریافت نکرده اند.

وی افزود: ما خواهان روابط خوب با آمریکا هستیم اما این مسئله هر روز دشوارتر می شود.