عربستان تسلیح مخالفان سوریه را آغازکرد

به گزارش افکار نیوز به نقل از العالم، یک دیپلماتیک عرب امروز با اعلام این خبر تأکید کرد، جزئیات عملیات تسلیح مخالفان سوریه از سوی عربستان سعودی به زودی اعلام می شود.

نظام سعودی که همواره خواستار تسلیح مخالفان سوریه بوده است، چهارشنبه قبل از بستن کامل سفارت خود در دمشق و خروج همه دیپلماتهای سعودی از سوریه خبر داد.

همچنین " سعود الفیصل " دو هفته قبل بار دیگر بر حمایت خود از تسلیح همه مردم سوریه خبر داده بود.

وی همچنین در حاشیه نشست موسوم به " دوستان سوریه " در بیست و چهارم فوریه گذشته در تونس، از تسلیح مخالفان بسیار استقبال کرده بود.

" ملک عبدالله " شاه عربستان سعودی دوشنبه گذشته در گفت و گویی با همتای اردنی خود " عبدالله دوم " با بررسی اوضاع سوریه خواستار راهکاری برای حل بحران این کشور طبق توافق کشورهای عربی شده بود.



با وجود همکاری کامل سوریه با پیشنهادهای اتحادیه عرب از آغاز بحران این کشور، و پیشرفتها و فرصتهایی که در جهت حل بحران این کشور با ارسال ناظران حاصل شد؛ کشورهای عربی عضو اتحادیه عرب با تعلیق عضویت سوریه همچنان بر ضرورت حمایت تسلیحاتی از مخالفان و دخالت نظامی در سوریه بعنوان راهکاری برای حل بحران این کشور تأکید دارند.

در این میان، طرح اعراب در شورای امنیت برای صدور قطعنامه ای علیه سوریه، با وتوی کشورهای چین و روسیه ناکام ماند.

حرکت شتابزده کشورهای عربی و بویژه قطر و سعودی برای تسلیح مخالفان سوریه درحالی صورت می گیرد که این دو کشور در جریان حملات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به غزه و شهادت ده ها تن از شهروندان فلسطینی، هیچ واکنشی به این موضوع نشان ندادند.



صبح امروز بر اثر سه انفجار مهیب در سه نقطه مختلف پایتخت سوریه، ۲۶ نفر کشته و ۱۲۰ نفر دیگر مجروح شدند.