وزارت خارجه انگلیس شهرک‌سازی صهیونیست‌ها را محکوم کرد

وزارت خارجه انگلیس طی روزهای گذشته تداوم شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در کرانه باختری را محکوم کرد.

اخبار بین الملل- به نوشته «وبگاه وزارت خارجه انگلیس» سخنگوی وزارت خارجه این کشور برنامه‌های تازه (رژیم) اسرائیل برای ساخت بیش از ۲۳۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری را محکوم کرد.

 سخنگوی دستگاه دیپلماسی انگلیس در این زمینه گفت که براساس قوانین بین المللی این ساخت و سازها  غیرقانونی بوده و به راه حل دولتی لطمه می‌زند.

این دیپلمات انگلیسی افزود که لندن از اسرائیل می‌خواهد که چنین اقدامات مخرب را متوقف کند.

اتحادیه اروپا نیز دوشنبه گذشته تصویب طرح ساخت بیش از دو هزار واحد مسکونی جدید در سرزمین‌های اشغالی را مورد انتقاد قرار داد. به نوشته روزنامه« تلگراف» اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای موضع همیشگی خود را تکرار کرده و اعلام کرد تمامی فعالیت‌های مربوط به اسکان اسرائیلی‌ها در مناطق اشغالی، غیرقانونی است.

«ولید عساف» رئیس کمیته مقاومت علیه دیوار نژادپرستانه و شهرک‌سازی صهیونیستی نیز هفته گذشته گفت، رژیم صهیونیستی در سه روز اخیر شانزده دستور برای ادغام مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری به فلسطین اشغالی صادر کرده است.

بر اساس گزارش « عربی ۲۱» عساف افزود، این دستورها که منجر به مصادره صدها هزار متر از اراضی کرانه باختری خواهد شد، با هدف اتصال شهرک‌های صهیونیستی به یکدیگر و نیز اتصال آنها به قدس اشغالی و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ صادر شده است.

این مقام فلسطینی در ادامه گفت: این دستورها در راستای خدمت به پروژه شهرک‌سازی، ابقای تسلط کامل بر سرزمین فلسطین و منابع طبیعی آن و نیز به حاشیه راندن بیشتر فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد.