انتقاد سناتور سابق آمریکا از نقش سازمان سیا در کودتای بولیوی

مایک گراول، سناتور سابق آمریکا به شدت از سازمان سیا، سازمان اطلاعاتی آمریکا برای مداخله در امور داخلی بولیوی و دست داشتن در کودتای این کشور انتقاد کرد.

اخبار بین الملل- این سناتور سابق آمریکایی در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد به نقش سازمان سیا در کودتای بولیوی اشاره کرد. گراول نوشت: دروغی که شما می‌شنوید این است که کشور‌های سوسیالیستی به طور خودجوش شکست خورده اند. در واقع این تلاش هماهنگ ماشین امپریالیسم آمریکا برای خرد کردن هر ملتی بوده که در هر زمانی توانسته با آن‌ها مخالفت کند.

سناتور سابق آلاسکا از منتقدان جدی سیاست‌های آمریکا در قبال آمریکای لاتین است.

اوو مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی، با کسب ۱۰ درصد رای بالاتر از کارلوس مسا، رقیب خود، در انتخابات اخیر این کشور پیروز شد، اما مسا نتایج آن را نپذیرفت و مدعی تقلب در انتخابات شد. سرانجام بامداد امروز رئیس‌جمهور بولیوی به دنبال اعتراض به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور از سمت خود استعفا کرد.

مورالس که به تازگی از سوی کمیسیون انتخابات این کشور برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده بود، به دنبال افزایش اعتراضات به نتایج انتخابات که با سازمان دهی آمریکا صورت گرفته بود، مجبور شد از سمت خود استعفا کند. به دنبال استعفای رئیس جمهور بولیوی، آشوب، حملات خشونت بار، آتش سوزی و حمله به منازل کارمندان دولت در لاپاز گزارش شده است.