دیدار سفیر آمریکا در عراق با سید «عمار الحکیم»

«متیو تولر» سفیر آمریکا در عراق، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در بغداد با سید «عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

اخبار بین الملل- به نوشته وبگاه «السومریه نیوز»، عمار الحکیم در این دیدار، گفت که جریان حکمت ملی در کسوت اپوزیسیون، اقدامات و گام‌های دولت برای پاسخ‌گویی به خواسته‌های معترضان را زیر نظر دارد و هرگونه راه‌حلی برای تمامی بحران‌ها باید کاملا عراقی باشد.

او با تأکید بر اهمیت حمایت از معترضان و لزوم فراهم‌سازی شرایط برای برگزاری اعتراضات مسالمت‌‌آمیز، خواستار برخورد و محاکمه حمله‌کنندگان به تظاهرات‌کنندگان شد.

در مقابل «متیو تولر» نیز مدعی شد که کشورش برای خواسته عراقی‌ها و توانایی آنها در حل مشکلات داخلیشان احترام قائل است. وی همچنین گفت که موضع مرجعیت عالی عراق در خصوص لزوم عدم دخالت دولت‌ها در امور داخلی قابل احترام و قدردانی است.

سفیر آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) نیز با «اسامه النجیفی» رئیس اسبق پارلمان عراق دیدار کرد و پس از آن النجیفی در صفحه توئیتر خود از توافق با العبادی و ایاد علاوی برای برکناری «عادل عبدالمهدی» و برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق خبر داد.