حمله رژیم صهیونیستی به مواضع مقاومت در نوار غزه

 جنگنده‌های اسرائیلی بامداد امروز- جمعه- پایگاه «حطین» در «خان‌یونس» واقع در جنوب نوار غزه و پایگاه‌های «ابوعطایا» و «مهاجر» در رفح در جنوب این باریکه را هدف حملات قرار دادند. این حملات تلفات جانی نداشته است.

اخبار بین‌الملل- رژیم اشغالگر، شب گذشته ادعا کرد که دو موشک از نوار غزه به سمت شهرک‌های واقع در مجاورت نوار غزه شلیک شد.

ارتش اشغالگر ادعا کرد که «گنبد آهنین» هر دو موشک مهاجم را رهگیری و ساقط کرد.

عصر دیروز نیز صدای آژیر خطر در شهرک‌های اطراف نوار غزه و منطقه «سدیروت» به صدا درآمد.

برخی رسانه‌های عبری‌زبان نیز اعلام کردند که مدارس در شهرک «عسقلان» به دلیل شلیک‌های پراکنده از نوار غزه، جمعه (امروز) نیز تعطیل خواهد بود.

بعد از حصول توافق آتش‌بس بین جنبش جهاد اسلامی و رژیم صهیونیستی از صبح روز پنجشنبه، در همان روز 2 بار آژیرهای هشدار موشک و راکت در شهرک‌های صهیونیست‌نشین به صدار درآمد.

بر اساس این توافق، درگیری‌ها در غزه و شهرک‌های صهیونیست‌نشین متوقف شده است. جهاد اسلامی تأکید کرده است که هر توافق آتش‌بسی باید شروط این جنبش، شامل توقف عملیات ترور علیه رهبران مقاومت، عدم تعرض و شلیک به راهپیمایی حق بازگشت نوار غزه و کاهش محاصره غزه را در بر بگیرد.

 موج جدید تنش‌ها میان غزه و اسرائیل پس از آن آغاز شد که جنگنده‌های این رژیم بامداد سه‌شنبه منزل مسکونی «بهاء ابوالعطا» از فرماندهان ارشد گردان‌های القدس در منطقه «الشجاعیه» غزه را هدف گرفتند و وی را به شهادت رساندند. رژیم صهیونیستی به جز ابوالعطا، شش نفر دیگر از اعضای شاخه نظامی جهاد اسلامی را به شهادت رسانده است.