صهیونیست‌ها 30 فلسطینی را بازداشت کردند

نظامیان رژیم صهیونیستی، بامداد امروز سه‌شنبه، سی فلسطینی را پس از یورش به منازلشان و تفتیش آن در مناطق متعددی از قدس و کرانه باختری بازداشت کردند. 

اخبار بین الملل -  ارتش رژیم صهیونیستی گزارش کرد که نیروهایش پانزده شهروند فلسطینی را از کرانه باختری بازداشت کرده‌اند و آنان را «تحت پیگرد» توصیف کرد.

رژیم صهیونیستی در بیانیه‌های خود به بازداشت‌ها و اقداماتی که علیه فلسطینی‌ها در قدس اشغالی انجام می‌دهد، هیچ اشاره‌ای نمی کند.

منابعی در رام الله (مرکز سیاسی کرانه باختری و مقر تشکیلات خودگردان فلسطین) گفتند که نیروهای زیادی از ارتش اشغالگر وارد روستای دیر نظام در شمال غرب رام الله شدند و دو کودک به نام‌های عبدالرحمن محمد صالح تمیمی و رامز محمد عبدالرحمن تمیمی را بازداشت کردند.

در الخلیل در جنوب کرانه باختری نیز اشغالگران دو کودک دیگر به نام‌های «یوسف اشرف جوابره» و «سلیم مازن جوابره» و همچنین جوانی به نام «بهاء کمال جوابره» را در اردوگاه العروب در شمال شهر بازداشت کردند. 

همچنین مهند عبدالحلیم شبراوی از شرق رام الله، سلیمان ابو صالحه و مجد عبدالکریم عازم از شهر نابلس (شمال کرانه باختری) که همه از آزادگان فلسطینی هستند، نیز در شمار بازداشت شدگان قرار دارند. 

این منبع فلسطینی همچنین خبر داد که در قدس اشغالی نیز پانزده نفر از فلسطینی‌ها در شهرک العیسویه بازداشت شدند و برای هفت جوان دیگر احضاریه صادر شده است.

طبق آمار رسمی هیئت امور اسرای فلسطینی، تعداد بازداشت شدگان و اسرای فلسطینی نزد رژیم صهیونیستی به بیش از ۵۷۰۰ نفر رسیده که ۲۳۰ نفرشان کودک، ۴۸ نفر زن و ۵۰۰ نفرشان بدون توجیه و اتهام بازداشت شده‌اند. ۱۸۰۰ نفر از اسرا بیمارند و ۷۰۰ نفرشان نیازمند تدابیر جدی پزشکی هستند.