ریاست گروه بیست تلاشی برای برون رفت ریاض از مشکلات

"فیصل بن فرحان" وزیر خارجه جدید عربستان دیروز (جمعه) برای شرکت در نشست گروه ۲۰ وارد شهر "ناگویا" ژاپن شد و امروز ریاست این گروه به وی تفویض می شود.

اخبار بین الملل -  سیاست مداران معتقدند که احتمالا این اقدام برای کمک به ریاض برای حل مشکلات و بستن پرونده هایی مثل جنگ یمن و تحریم قطر قبل از میزبانی برای اولین نشست گروه بیست در نوامبر ۲۰۲۰ است.

در همین راستا یک منبع دیپلماتیک تاکید کرد که آرامش چشمگیری طی هفته های گذشته در جنگ یمن دیده می شود، چرا که حملات هوایی عربستان و کشتار شهروندان یمنی پیشینه جالبی برای میزبانی گروه ۲۰ نیست.

گروه ۲۰ برای مبارزه با بحران های مالی در دهه نود قرن گذشته تاسیس شد و متشکل از ۱۹ کشور و اتحادیه اروپا است.

"مارتین گریفیتس" نمایند ویژه سازمان ملل  در امور یمن دیروز ادعا کرد که حملات ائتلاف سعودی به یمن طی ۴۸ ساعت گذشته ۸۰ درصد کاهش یافته است، اما "یحیی سریع " سخنگوی  نیروهای مسلح یمن این گزارش را نادرست خواند.

وی افزود: این سخنان درحالی مطرح می‌شود که سعودی‌ها در دو روز گذشته بیش از ۱۲ بار یمن را بمباران کرده‌اند.

یمن از اوایل سال ۹۴، هدف حمله عربستان و کشورهای عضو ائتلاف عربی قرار دارد و در این مدت هزاران یمنی کشته و صدها هزار تن دیگر زخمی شدند.

مشکلات ناشی از محاصره و ادامه بمباران‌های مراکز غیرنظامی، موجب کمبود مواد غذایی و دارو در یمن شده و هزاران نفر از جمله زنان باردار در سال‌های اخیر به خاطر سوء تغذیه با مشکل رو به رو شده و یا جان باخته‌اند.