دیدار شماری از نمایندگان کنگره آمریکا با وزیر خارجه بحرین

خالد بن احمد ال خلیفه وزیر خارجه بحرین ، امروز شنبه میزبان شماری از اعضای کنگره آمریکا بود که برای حضور در اجلاس «گفت‌وگوی منامه» به این کشور سفر کرده‌اند. 

اخبار بین الملل- خبرگزاری «الشرق الاوسط» مصر گزارش کرد که سناتور کریستور مورفی عضو کمیته فرعی امور خاور نزدیک و آسیای میدانه و مبارزه با تروریسم در سنا، «تد دویچ» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان و «جوزف ویلسون» عضو کمیته امور خارجه در مجلس نمایندگان آمریکا از جمله اعضایی بودند که امروز در حاشیه پانزدهمین اجلاس گفت‌وگوی منامه با وزیر خارجه بحرین دیدار و گفت‌وگو کردند.

خالد بن احمد که صبح امروز، ایران را به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرده و گفته بود ایران مشکل و تهدید اصلی برای امنیت منطقه است، در این دیدار بر روابط «راهبردی و مستحکم» با آمریکا تأکید کرد و گفت این روابط، بر اساس احترام و اعتماد متقابل و تمایل شدید مشترک و همیشگی دو کشور برای همکاری در حوزه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌الملی است.

وزیر خارجه بحرین پیش از این دیدار در سخنرانی روز گذشته در اجلاس گفت‌وگوی منامه، همکاری کشورهای عضو شورای همکاری و مصر و اردن را مایه تقویت امنیت منطقه خوانده و ایران را به عنوان تهدیدی برای آن توصیف کرده بود.

پانزدهمین اجلاس سالانه گفت‌وگوی منامه از جمعه شب آغاز شده و فردا یکشنبه به پایان می‌رسد (۲۲ تا ۲۴ نوامبر ۲۰۱۹). وزراء و مسئولان دولتی از حدود سی و پنج کشور از خاورمیانه، آفریقا، آسیا، استرالیا، اروپا و آمریکای شمالی به این اجلاس دعوت شده اند که حدود بیست نفرشان وزیر و معاون وزیر و مشاور امنیت ملی هستند.