صنعا کاهش حملات هوایی ائتلاف سعودی علیه ملت یمن را تکذیب کرد

«یحیی سریع» سخنگوی وزارت دفاع یمن در صنعا تاکید کرد حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف طی ساعات گذشته متوقف نشده است.

اخبار بین‌الملل- به گزارش وبگاه خبری روسیا الیوم، سرتیپ سریع  روز گذشته در پاسخ به اظهارات «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن که خلال جلسه توجیهی شورای امنیت گفته بود حملات هوایی به یمن هشتاد درصد کاهش داشته است، گفت: ائتلاف سعودی در هشت ساعت گذشته بیش از دوازده بار یمن را بمباران کرده و کانون این حملات استان‌های صعده و حجه یمن بوده اند.

در همین حال نیروهای ائتلاف سعودی با نقض مستمر توافق آتش بس در استان الحدیده در غرب یمن خانه‌ها و املاک شهروندان را زیر آتش حملات توپخانه‌ای و راکتی گرفتند.

شهر «الدریهمی» در استان الحدیده در ساعات گذشته هدف بمباران قوی نیروهای متجاوز و مزدور ائتلاف سعودی قرار داشت.

شمال غرب روستای «مغاری» در شهر «حیس» استان الحدیده هم با سلاح‌های سنگین و متوسط ائتلاف سعودی هدف گرفته شد و نیروهای متجاوز در شرق روستای «الشعب» هم اقدام به ایجاد استحکامات نظامی خود کردند.

مناطق پراکنده در جنوب و غرب شهر «التحیتا» و نقاطی در منطقه «کیلومتر 16 » هم به شدت زیر آتش بار نیروهای ائتلاف سعودی قرار داشت.

ائتلاف سعودی با بیش از 33 گلوله توپخانه‌ای هم خانه‌ها و املاک شهروندان در منطقه «الجاح الاعلی» در شهر «بیت الفقیه» را هدف گرفتند.

نیروهای ائتلاف سعودی همچنین در تلاش برای نفوذ به سمت مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در شمال منطقه کوهستانی شهر التحیتا ناکام ماندند.