پیشروی نیروهای دولت لیبی در جنوب طرابلس

دولت الوفاق بحرین در بیانیه‌ای با اشاره به سفر فائز السراج، رئیس شورای ریاستی لبنان به بحرین و دیدارش با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین اعلام کرد: آل خلیفه در این دیدار از اقدامات دولت الوفاق در برقراری امنیت و ثبات در لیبی تقدیر کرده و حمایت خود را از آن اعلام کرد.

اخبار بین‌الملل- خبرگزاری بنا گزارش داد: پادشاه بحرین در کاخ الصافریه در غرب این کشور میزبان السراج بود. در این دیدار دو طرف درباره تحولات سیاسی و امنیتی لیبی، روابط دوجانبه لیبی و بحرین و برخی مسایل مهم مشترک گفتگو کردند.

السراج در این دیدار گفت: این سفر فرصت خوبی را برای رایزنی فراهم کرد.

او در ادامه درباره تحولات لیبی و پیامدهای حمله علیه طرابلس، پایتخت این کشور گفت.

طبق بیانیه دولت وفاق ملی، در این دیدار درباره تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم و اهمیت هماهنگی برای مقابله با این خطر گفتگو شد.

به گفته یک منبع نظامی لیبیایی، از سوی دیگر نیروهای دولت وفاق ملی لیبی روز یکشنبه در محور الطویشه در جنوب طرابلس پیشروی کرده و نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

این پیشروی یک روز پس از آن بود که احمد المسماری، سخنگوی نیروهای حفتر از ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز طرابلس و اطراف آن به استثنای فرودگاه معیتیقه (تنها فرودگاه طرابلس)خبر داد.

 در مقابل وزارت دفاع دولت وفاق ملی در بیانیه‌ای، هدف از این اظهارنظرها را زمان خریدن و بالا بردن روحیه شبه‌نظامیان شکست خورده حفتر دانست.

وزارت کشور دولت وفاق ملی نیز به نیروهای حفتر نسبت به هرگونه رخدادی که هواپیمایی این کشور را به خطر اندازد هشدار داد و این اقدامات را جرائمی دانست که از سوی قوانین ملی و بین‌المللی مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.