حمایت روسها از لبنان

الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در لبنان به موضع گیری مسکو در قبال تحولات لبنان پرداخت.

اخبار بین‌الملل- وی پس از دیدار با میشل عون رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد که مسکو در کنار لبنان است و در کنار آن باقی خواهد ماند.

در این دیدار تحولات لبنان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین روابط میان دو کشور نیز مورد رایزنی قرار گرفت.

از سوی دیگر الاخبار لبنان در گزارشی درباره تحولات تشکیل دولت آورده است: «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان از هیأت‌های خارجی پیامی آشکار درباره حمایت اروپایی‌ها از راه‌حل سیاسی سریع و تشکیل دولت در لبنان دریافت کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: عون که از تردیدهای حریری به تنگ آمده و به متحدانش گفته زیاد منتظر نخواهد ماند و آماده تشکیل دولتی بدون رضایت حریری یا حتی بدون مشارکت وی است و فرصت آخر را به حریری خواهد داد تا در بازه زمانی کوتاه وارد راه‌حلی قبول شود. رئیس‌جمهور لبنان تأکید کرده، دولت جدید وظایف بزرگی خواهد داشت که از جمله آنها مجازات تمام کسانی است که کشور را به سمت پرتگاه سیاسی، امنیتی، اقتصادی و مالی سوق داده‌اند.

این رسانه می نویسد: علی‌رغم گفته‌های نزدیکان نخست‌وزیر، این خود شخص حریری بوده که دنبال طباره خودرو فرستاده و یک ساعت و نیم با او دیدار داشته است. حریری از طباره خواسته با نبیه بری رئیس پارلمان و حسین الخلیل معاون دبیرکل حزب‌الله و علی حسن خلیل وزیر دارایی (نزدیک به بری) دیدار کند و فهرست وزاری پیشنهادی‌اش را تحویل وی داده است. طباره با جبران باسیل وزیر خارجه لبنان نیز دیدار کرده است.

الاخبار به نقل از منابع لبنانی آورده است: حریری زمانی که مشاهده کرده فضای جریان هشت مارس به سمت جایگزین کردن طباره به جای وی متمایل است شروع به انجام اقداماتی برای سنگ‌اندازی و مانع تراشی در روند امور کرده است.