اوباما به دنبال جلوگیری از پیروزی سندرز در انتخابات 2020 است

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در یک جمع خصوصی اعلام کرده که اگر احساس کند سناتور «برنی سندرز» در آستانه پیروزی و کسب نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا قرار دارد، برای جلوگیری از این امر وارد عمل خواهد شد.

اخبار بین‌الملل- یکی از مشاوران نزدیک به اوباما به پولتیکو گفت که نمی‌تواند تأیید کند که آیا اوباما مقابل پیروزی سندرز خواهد ایستاد یا خیر.

مشاور اوباما گفت: «او مستقیماً چنین چیزی را نگفته است. تنها دلیلی که در این خصوص تردید دارم این است، که اگر برنی (بعنوان نامزد دموکرات‌ها) پیروز شود، فکر می‌کنم شاید همه ما باید چیزی در این خصوص بگوییم اما فکر نمی‌کنم چنین چیزی (پیروزی سندرز) محتمل باشد. چنین اتفاقی نخواهد افتاد».

اوباما در تمامی دوران مبارزات انتخاباتی سکوت پیشه کرده است و هیچ حرفی در خصوص نامزدی که از حزب دموکرات مورد حمایت قرار می‌دهد، مطرح نکرده است.

یکی از مشاوران اوباما در این خصوص خصوص گفت: «حتی تصور اینکه تاچه اندازه حرف زدن وی (اوباما) برایش بد است، را نمی‌کنم».

پولتیکو در گزارش خود همچنین روابط اوباما و « الیزابت وارن » دیگر نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا را بسیار پیچیده توصیف کرد. ستاد انتخاباتی سندرز و وارن تاکنون به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

اوایل مهرماه، سندرز، 78 ساله، که یکی از شانس‌های اصلی نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است، پس از حضور در برنامه‌ای در ایالت «نوادا»، دچار ناراحتی قلبی شد و برای باز کردن گرفتگی رگ قلبش به بیمارستان منتقل شد.

سندرز، در دوره قبلی انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 نیز با «هیلاری کلینتون» برای نامزدی حزب دموکرات رقابت کرد اما در نهایت، کلینتون به لطف آرای «وکلای غیرمتعهد» موفق به کسب نامزدی حزب دموکرات شد و سرانجام از «دونالد ترامپ» شکست خورد.