تداوم تنش بین روسیه و رژیم صهیونیستی بر سر بازداشت‌های متقابل

تنش‌های بین مسکو و تل‌آویو در پی بازداشت متقابل اتباع یکدیگر همچنان ادامه دارد و این بار وکیل صهیونیست بازداشت شده در روسیه اظهار نظری جنجالی و تند را مطرح کرد.

اخبار بین‌الملل- رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۵ یک تبعه روسی به نام «الکسی بورکوف» را به درخواست آمریکا و به اتهام ارتکاب جرائم اینترنتی از جمله هک رایانه‌های دولتی، در فرودگاه بن‌گورین بازداشت کرد و به درخواست‌های مکرر مسکو جهت آزادی وی پاسخ نداد. بعد از آن بود که دولت روسیه نیز در اردیبهشت ماه امسال (1398) یک تبعه صهیونیست به نام «نعما ایساخار» را به جرم حمل مواد مخدر در فرودگاه مسکو بازداشت کرد.

در ادامه اتهام‌زنی‌های مسکو و تل‌آویو به یکدیگر درباره بازداشت اتباع خود، وکیل روس‌تبار ایساخار – که به جرم حمل ۹.۵ گرم ماریجوانا به ۷.۵ سال حبس محکوم شده – روز گذشته (سه‌شنبه) در اظهار نظری تند مدعی شد روسیه موکل وی را گروگان گرفته است.

حدود دو هفته پیش بود که تل‌آویو در پی تصمیم دیوان عالی رژیم صهیونیستی و علی‌رغم هشدارهای مکرر روسیه، بورکوف را به ایالات متحده تحویل داد.

به نوشته وبگاه « عروتص شوع» وکیل ایساخار با بیان اینکه جلسه دادگاه تجدیدنظر در تاریخ 12 دسامبر برگزار می‌شود، گفت: «نعما یک گروگان است اما او کاملا بی‌گناه است. تا قبل از دستگیری، وی حتی یک روز را هم در خاک روسیه سپری نکرده بود».

وی همچنین ضمن اشاره به درخواست مستقیم « بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای عفو ایساخار، اظهار داشت: «این [درخواست] چیز کوچکی نیست اما قطعا کافی هم نیست. اسرائیل باید به وعده‌هایش به خانواده نعما عمل کند».

پیش از این «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در اعتراض به استرداد بورکوف به آمریکا، تاکید کرده بود چنین اقدامات روابط همکاری سازنده دوجانبه را تضعیف می‌کند.