یمن هشدار داد «سلاح راهبردی بازدارنده» در اختیار دارد

«محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن اعلام کرد «ابتکار عمل و سلاح راهبردی بازدارنده برای دفاع از کشور و حاکمیت آن را در اختیار داریم».

اخبار بین الملل - وی به مناسبت عید استقلال یمن در ۳۰ نوامبر و خروج نیروهای انگلیسی از این کشور با خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» گفت‌وگو و دو پیام برای ائتلاف سعودی فرستاد: جنگ واقعی میان ما و شما هنوز آغاز نشده؛ «مهدی المشاط» فرمانده نیروهای مسلح و رئیس شورای عالی سیاسی ابتکاری برای توقف حملات و رفع محاصره ظالمانه پیشنهاد داد و «عبد الملک الحوثی» فرمانده انقلاب نیز در سخنرانی‌های خود طی مناسبت‌های ملی و دینی نصیحت‌هایی داشته است و دیگر نیاز به ورود به جزئیات در این زمینه نیست.

العاطفی ادامه داد، اما پیام دوم به کشورهای جهان از جمله کشورهای ائتلاف متجاوز و در رأس آن رژیم صهیونیستی است؛ امنیت ملی جهانی بویژه در زمینه اقتصادی وابسته به حاکمیت و ثبات امنیت ملی جمهوری یمن است، به معنای واضح‌تر در صورت ادامه حملات به یمن و سکوت جهانی، منافع ملی بین‌المللی بویژه در زمینه اقتصادی بیشتر متضرر خواهد شد.

وزیر دفاع یمن سپس تأکید کرد، این حرف، نمایشی تبلیغاتی نیست و یمن باید از ملت خود که با ابزارهای مختلف در حال کشتن این ملت هستند و جهان بدون حرکت تماشا می‌کند، دفاع کند.

وی در پایان گفت: می‌گویند جهان روستایی کوچک است، این روستای کوچک باید خانواده یمنی را ببیند، زمانی که ملت یمن کشته می‌شوند و روستا در خواب است یا تفریح می‌کند ما ناچاریم برای دفاع از ملتی که کشته و سوزانده می‌شود، روستا را بیدار کنیم.

مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» که خود را مرکزی مستقل می‌داند و گزارش‌های دوره‌ای درباره خسارت‌های جنگ یمن ارائه می‎دهد، اعلام کرد، تا کنون ۴۲۱۳۵ غیرنظامی در نتیجه بمباران مستقیم نیروهای ائتلاف کشته و زخمی شده‌اند. تعداد کشته شدگان غیرنظامی ۱۶۴۴۷ نفر است که در میان آنها ۳۶۷۲ کودک و ۲۳۳۷ زن وجود دارند؛ تعداد مجروحان و افرادی که دچار نقص عضو شده‌اند به ۲۵۶۸۸ نفر می‌رسد که ۳۸۵۶ نفر آنها کودک و ۲۶۸۹ نفر آنها زن هستند.