عملیات ائتلاف سعودی در مرزهای یمن ناکام ماند

شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته سعی کرده بودند از مرزهای یمن به خاک این کشور نفوذ کنند، که این عملیات با مقاومت نیروهای یمنی شکست خورد.

اخبار بین الملل- «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز شنبه گفت که نیروهای مقاومت ارتش یمن با انجام عملیات منحصر به فرد و مقاومت در برابر لشکرکشی‌های گسترده متجاوزان در جبهه‌های مرزی، آنها را متحمل خسارت‌های سنگین کردند.

به گزارش شبکه خبری «المسیره»،‌ سریع افزود: «در این عملیات، ده‌ها نفر از عناصر شبه‌نظامی که بیشتر آن سعودی و سودانی هستند، کشته و زخمی شدند.»

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت ائتلاف سعودی برای حمایت و پشتیبانی از شبه‌نظامیان در این عملیات، بیش از ۲۰ حمله هوایی انجام داده است. 

حملات ائتلاف سعودی علیه یمن از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ماه ۱۳۹۴) به بهانه بازگرداندن قدرت به «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

اکنون بیش از ۱۷۰۰ روز از جنگ یمن می‌گذرد و جدیدترین آمار نشان می‌دهد که ائتلاف سعودی از ابتدای جنگ علیه یمن تا کنون بیش از نیم میلیون حمله هوایی داشته است.

مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» که خود را مرکزی مستقل می‌خواند و گزارش‌های دوره‌ای درباره خسارت‌های جنگ یمن ارائه می‎دهد، گفته است که ائتلاف سعودی از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۱۳۹۴) تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار حمله هوایی و صدها بمباران زمینی و دریایی علیه یمن داشته که این حملات علاوه بر نابودی زیرساخت‌های یمن منجر به کشته شدن دهها هزار نفر شده است.

بر اساس آمار این مرکز، تا کنون ۴۲۱۳۵ غیرنظامی در نتیجه بمباران مستقیم نیروهای ائتلاف کشته و زخمی شده‌اند. تعداد کشته شدگان غیرنظامی ۱۶۴۴۷ نفر است که در میان آنها ۳۶۷۲ کودک و ۲۳۳۷ زن وجود دارند؛ تعداد مجروحان و افرادی که دچار نقص عضو شده‌اند به ۲۵۶۸۸ نفر می‌رسد که ۳۸۵۶ نفر آنها کودک و ۲۶۸۹ نفر آنها زن هستند.