۱۰ نفر زخمی در تیراندازی در «نیو اورلئان»

صبح روز یکشنبه تیراندازی در یکی از مناطق شلوغ شهر « نیو اورلئان » در ایالت جنوبی «لوئیزینا» آمریکا به زخمی شدن چندین نفر منجر شده است. 

اخبار بین الملل- به نوشته روزنامه «دیلی میل»، در این تیراندازی که در محله معروف «فرنچ کوآرتر» رخ داده، دستکم ۱۰ زخمی بر جای گذاشته است. 

پلیس می‌گوید یک نفر را در ارتباط با این حادثه بازداشت کرده است. دستکم دو نفر از زخمی‌ها به دلیل شدت جراحات به بیمارستان منتقل شده‌اند. 

به نوشته دیلی میل، این تیراندازی در حالی رخ داده که پلیس نیو اورلئان تدابیر امنیتی را در این منطقه به دلیل برگزاری مسابقه فوتبال آمریکایی بین دو تیم دانشگاهی افزایش داده بود. افسران حاضر در منطقه گفته‌اند که این تیراندازی در چند قدمی آن‌ها رخ داده است.

در مورد هویت و انگیزه مهاجم خبری منتشر نشده است. 

آزادی حمل سلاح در آمریکا موجب بروز حوادث مشابه در این کشور شده و هر هفته اخباری از تیراندازی در یکی از ایالت‌های آمریکا منتشر می‌شود. چند روز قبل طی تیراندازی در «سان‌دیگو» در جنوب ایالت کالیفرنیا  پنج عضو یک خانواده، از جمله ۳ کودک، کشته شدند.

برخی تحلیلگران، قوانین مربوط به حمل  اسلحه در آمریکا که تحت سلطه کارتل‌های تجارت اسلحه است را از عوامل زمینه ساز بروز چنین حواث مرگباری می‌دانند. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور از مخالفان سرسخت تغییر قوانین مربوط به حمل اسلحه در ایالات متحده است.