در حملات حفتر به طرابلس ۱۴ کودک کشته شدند

مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» اعلام کرد که نُه کودک در حمله هوایی نیروهای حفتر به یک محله مسکونی در منطقه السوانی (جنوب طرابلس) و پنج کودک نیز در حمله به منطقه «ام الارانب» در دور‌ترین نقطه جنوب لیبی، کشته شدند.

اخبار بین‌الملل- «محمد قنونو» سخنگوی دولت وفاق ملی گفت که نیروهای حفتر در تلاش برای پیشروی به سمت محور السوانی بودند اما نیروهای دولت وفاق ملی آن‌ها را وادار به فرار کردند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، قنونو افزود که پهپادهای اماراتی یک محله مسکونی در منطقه السوانی را بمباران کردند که در نتیجه آن چندین نفر کشته و زخمی شدند.

به گفته وی هواپیماهای جنگی حفتر در دو نوبت دو پل الزهراء و السوانی را بمباران کردند که در نتیجه آن خسارت‌های مادی به زیرساخت‌ها وارد آمد.

وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی همچنین حمله هوایی به دو منطقه السوانی و ام الارانب را محکوم کرد و آن را «جنایت جنگی» خواند.

در بیانیه این وزارتخانه از جامعه جهانی خواسته شده تا در برابر جنایت‌های حفتر که غیرنظامیان را هدف قرار داده است، مسئولیت‌پذیر باشد.

لیبی از حدود هشت ماه پیش صحنه درگیری بین نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» و نیروهای غرب این کشور به ریاست «فائز السراج» است و نیروهای حفتر سعی دارند کنترل طرابلس پایتخت این کشور را به دست گیرند.  حفتر از حمایت‌های تسلیحاتی و مالی مصر، امارات و عربستان و روسیه برخوردار است اما با این وجود نیروهای حفتر با گذشت حدود هشت ماه هنوز نتوانسته‌اند به داخل شهر طرابلس نفوذ کنند.

از سوی دیگر وزارت حمل و نقل دولت وفاق ملی اعلام کرد که ۱۲ دسامبر(۲۱ آذر) فرودگاه بین‌المللی معیتیقه پس از چند ماه تعطیلی، فعالیت خود را از سرمی‌گیرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که نشستی با حضور «میلاد معتوق» وزیر حمل‌ونقل، «محمد بیت‌المال» رئیس اداره فرودگاه‌ها و «لطفی الطبیب» مدیر کل فردودگاه معیتیقه ، برگزار شد.

در این نشست آخرین تحولات مربوط به پروژه‌های فرودگاه و ازسرگیری پروازها در این فرودگاه مورد بررسی قرار گرفت.