دخالت وزیر خارجه آمریکا در امور داخلی کشورهای آمریکای لاتین

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، طی اظهاراتی مغایر با سیاست‌های مشهود چند ماه اخیر واشنگتن در قبال کشورهای آمریکای لاتین، مدعی شد که واشنگتن مانع تبدیل شدن اعتراضات در این کشورها به شورش می‌شود.

اخبار بین‌الملل- پامپئو در این اظهارات متناقض، ادعا کرد دولت‌های کوبا و ونزوئلا قصد دارند تظاهرات‌های مردمی را به نفع خودشان جهت دهند اما آمریکا به کشورهای آمریکای لاتین کمک می‌کند تا مانع تبدیل شدن اعتراضات به شورش‌ها شوند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی با اشاره به تظاهرات‌های اخیر در بولیوی، شیلی، کلمبیا و اکوادور، گفت کلمبیا مرزهای خود با ونزوئلا را به دلیل نگرانی از ورود معترضان این کشور همسایه، بست.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: «ما در دولت [دونالد] ترامپ به حمایت از کشورهایی که می‌خواهند مانع مصادره تظاهرات از سوی کوبا و ونزوئلا شوند، کمک می‌کنیم و به همکاری با دولت‌های قانونی (از نظر واشنگتن) ادامه می‌دهیم تا مانع تبدیل شدن آن تظاهرات به شورش و خشونت شویم».

این در حالی است که «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا چند روز پیش گفته بود آمریکا و کلمبیا در مرز غربی این کشور در حال فتنه‌انگیزی هستند و از دستور خود به ارتش برای آمادگی جهت نبرد احتمالی خبر داده بود.

دولت آمریکا همچنین هفته پیش تحریم‌های جدیدی علیه یک شرکت کوبایی به دلیل فعالیت در بخش نفتی ونزوئلا اعمال کرد.