ترامپ: انتقاد ماکرون از ناتو «توهین‌آمیز» بود

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ضمن «زننده» خواندن اظهارات اخیر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درباره ائتلاف ناتو تأکید کرد که هیچ‌کس بیش از فرانسه به ناتو نیازی ندارد.

اخبار بین‌الملل- ترامپ که برای حضور در نشست دو روزه ناتو به انلگیس سفر کرده است، به اظهارات اخیر ماکرون که گفته بود ناتو دچار مرگ مغزی شده است، واکنش نشان داد.

وی تأکید کرد که هیچ کس‌ به اندازه فرانسه به ناتو نیاز ندارد و آمریکا کشوری است که «کمترین منفعت» را از ائتلاف سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌برد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تأکید کرد که شاهد فاصله گرفتن فرانسه از ائتلاف ناتو است و توضیح داد: «من رابطه خوبی با ماکرون دارم اما برخی اوقات، حرف‌هایی را که نباید، می‌زند».

ترامپ همچنین از ترکیه به عنوان عضو خوب ناتو یاد کرد و گفت: «من ترکیه را دوست دارم و با رئیس‌جمهور آن کنار می‌آیم. او عضو خوب ناتو است».

رئیس‌جمهور آمریکا به اختلافات اخیر این کشور با ترکیه به دلیل خرید سامانه‌های روسی «اس-400» گفت: «ترکیه خواستار خرید سلاح‌های آمریکایی بود اما اوبامامانع آن شد و بنابراین آنها از روسیه خرید کردند».

وی درباره همکاری واشنگتن و آنکارا در مقابله با داعش گفت که ترکیه در عملیاتی که به کشته شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش منتهی شد، ترکیه بسیار پشتیان و مفید بود.