نخست‌وزیر فنلاند استعفا کرد

پس از اعتصاب دو هفته‌ای سراسری کارکنان اداره پست در این کشور و فشارهای برخی از اعضای کابینه ائتلافی فنلاند به نخست‌وزیر این کشور، نخست‌وزیر استعفا کرد.

اخبار بین الملل- به نوشته پایگاه خبری شبکه «دویچه وله»، با شدت گرفتن انتقادهای از مواضع « آنتی رینه » نخست‌وزیر فنلاند در خصوص اعتصاب کارکنان اداره پُست، حزب «میانه» فنلاند که یکی از اعضای کابینه ائتلافی این کشور بوده است، حمایتش را از نخست‌وزیر برداشت و این موضوع استعفای آقای رینه را در پی داشت.

حزب میانه فنلاند البته اعلام کرده که اعتمادش را به شخص آنتی رینه از دست داده و با حزب «سوسیال دموکرات» که عضو اصلی کابینه ائتلافی است، مشکلی ندارد.

احزاب سوسیال دموکرات، میانه، سبزها و ائتلاف چپ، اعضای کابینه ائتلافی فنلاند بوده‌اند.

طبق گزارش‌ها، بعید است که این حزب خواهان برگزاری انتخابات جدید در فنلاند شود، چراکه با باقی ماندن در کابینه ائتلافی این کشور مشکلی ندارد. احتمالا پارلمان فنلاند هفته بعد یک نخست‌وزیر جدید انتخاب می‌کند.

بنا بر گزارش دویچه وله، «سانا مارین» هم حزبی نخست‌وزیر مستعفی و وزیر کنونی ارتباطات فنلاند یکی از نامزدهای پیشتاز برای عهده‌دار شدن منصب نخست‌وزیری است.

بعد از استعفای آنتی رینه، دفتر «سائولی نینیستو» رئیس‌جمهور فنلاند رسما اعلام کرد که رئیس‌جمهور استعفای رینه را پذیرفته، اما از او خواسته تا زمان تعیین نخست‌وزیر جدید، امور کابینه را رتق و فتق کند.

تنش‌های سیاسی در فنلاند و استعفای نخست‌وزیر به دنبال اعتصاب دو هفته‌ای کارکنان اداره پُست این کشور انجام شده است.

استعفای نخست‌وزیر فنلاند در شرایط انجام شده که این کشور تا پایان سال جاری میلادی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد.