کنار رفتن یک نامزد مطرح دیگر از رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا

«کاملا هریس» یکی از نامزدهای مطرح حزب دموکرات در رقابت‌های درون‌حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی آمریکا روز سه‌شنبه از این رقابت‌ها کناره‌گیری کرد. 

اخبار بین الملل - به نوشته پایگاه خبری «آکسیوس»، هریس امروز رسما به اعضای ستاد انتخاباتی‌اش اعلام کرده که قصد ندارد به حضور در رقابت‌ها ادامه دهد.

هریس در مورد این تصمیم گفته است: «من میلیاردر نیستم. نمی‌توانم خودم خرج ستادم را بدهم. هرچه رقابت‌ها پیش می‌رود، جمع کردن پول برای رقابت دشوار و دشوارتر می‌شود.»

هریس که در اولین مناظره دموکرات‌ها عملکردی درخشان داشت و « جو بایدن » نامزد پیشتاز این حزب را به شدت به چالش کشید، در هفته‌های گذشته در مناظرات و سخنرانی‌هایش افول قابل توجهی داشت و در نظرسنجی‌ها هم جایگاه او تا رده‌های پایین، سقوط کرد.

در تازه‌ترین نظرسنجی حزب دموکرات که این هفته منتشر شد، میزان حمایت از هریس به کمتر از ۲ درصد رسیده بود. 

این هفته گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه هریس در مدیریت ستاد انتخاباتی‌اش هم با مشکل مواجه شده و شماری از مدیران ستاد او از سمت‌های خود کناره‌گیری کرده‌اند.

این سناتور دموکرات و دادستان سابق کالیفرنیا از منتقدان جدی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به شمار می‌رفت و از وی به عنوان «متقلب» یاد کرده بود. 

با وجود کناره‌گیری هریس و شمار دیگری از نامزدها، هنوز ۱۵ سیاستمدار دموکرات برای کسب جایگاه نامزدی حزب و رقابت مستقیم با ترامپ، با یکدیگر رقابت می‌کنند.