برای داشتن خاورمیانه آرام باید اراضی فلسطین و جولان آزاد شوند

«محمد ادریس» نماینده دائم مصر در سازمان ملل در نشستی که بامداد چهارشنبه در نیویورک برگزار شده بود، خواستار آزادی جولان سوریه و فلسطین از اشغالگری رژیم صهیونیستی شد.

اخبار بین الملل- به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع،‌ وی تصریح کرد: «اگر خواهان خاورمیانه آرام هستیم، باید جولان سوریه و فلسطین آزاد شوند».

ادریس افزود: «جامعه جهانی باید مواضع جدی در خصوص ادامه اشغالگری جولان سوریه که سالهاست این پرونده بدون اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل مسکوت باقی مانده است، اتخاذ کند».

نماینده دائم مصر در سازمان ملل در ادامه تاکید کرد که حل بحران‌های منطقه باید از راه پایبندی به قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل صورت بگیرد.

بامداد امروز(چهارشنبه) قطعنامه‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل صادر شد که طبق آن ضمن اشغال‌شده دانستن جولان سوریه، از رژیم صهیونیستی خواسته شد که از این مناطق عقب‌نشینی کند.

مجمع عمومی سازمان ملل با 91 رای موافق، 65 رای ممتنع و 9 رای مخالف قطعنامه عقب‌نشینی اسرائیل از جولان اشغالی را صادر کرده و تداوم اشغال آن را مانعی برای صلح در منطقه دانست.

این قطعنامه با تاکید بر اینکه دولت‌ها حق ندارند با لشکرکشی به تصرف اراضی و سرزمین بپردازند، می‌گوید: «تداوم اشغال جولان سوریه و الحاق ادعایی آن [به دیگر بخش‌های فلسطین اشغالی]، مانع جدی در مسیر رسیدن به صلح پایدار، عادلانه و فراگیر در منطقه است. اسرائیل باید از تمام جولان اشغالی سوریه عقب‌نشینی کند».