حزب الله لبنان به احتمال جنگ با رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: ادامه روند لبنان به شکل کنونی قابل قبول نیست و ما به شکل آشکار اعلام کرده ایم که باید دولت در راستای توقف این فروپاشی تشکیل شود.

اخبار بین الملل - وی افزود: پمپئو وزیر خارجه آمریکا چند روز قبل گفته بود که خواهان حضور حزب الله در دولت و روند سیاسی لبنان نیست، آمریکا باید از دخالتهای خود دست بردارد زیرا حزب الله بخشی از لبنان است.

نعیم قاسم بیان کرد: حزب الله اراضی را آزاد کرده است و در راستای خدمت به مردم و آینده آنها حرکت می کند. به این دلیل که آمریکا و انگلیس همدست اسرائیل اشغالگر و متجاوز و جنایتکاراند؛ علیه حزب الله موضع گیری می کنند. اینکه ما را تروریسم قلمداد می کنند مفهمومش این نیست که آن بر حق هستند و آمریکا راس تروریسم در دنیاست. آمریکا و انگلیس به منافع ملتها توجهی ندارند.

وی گفت: ما انکار نمی کنیم که بخشی از محور مقاومت به رهبری ایران هستیم زیرا ایران حامی حقوق ملتها و مقاومت است و به آزادسازی فلسطین ایمان دارد. این افتخاری است برای ما که در این محوری که به دنبال منافع ملتهای منطقه است، باشیم. اما اینکه مشکلات در داخل ایران به سبب افزایش قیمت بنزین باشد این موضوعی داخلی مربوط به ایران است. شکست و سوزندان و تخریب نشان داد که آمریکا حامی این نوع اقدامات در ایران است زیرا آنها نمی خواهند که ایران باثبات باشد.

درباره احتمال وقوع جنگ میان اسرائیل و حزب الله لبنان هم تاکید کرد: جنگ با اسرائیل در حال حاضر بعید است نه فقط به خاطر مشکلات سیاسی در اسرائیل که البته این هم موثر است بلکه به علت موازنه بازدارندگی واقعی میان اسرائیل و حزب الله و حماس و جهاد اسلامی در فلسطین است. توازن بازدارندگی در عدم جنگ موثر است.