تحقیق پلیس نجف درباره حمله پهپادی به اقامتگاه مقتدی الصدر

شبکه خبری اسکای نیوز گزارش کرد که پلیس نجف اعلام کرده که در خصوص پهپادی که به منزل مقتدی الصدر در شهر نجف حمله کرده، تحقیقات خواهد کرد. 

اخبار بین الملل- امروز شنبه، «صالح محمد العراقی» از منابع رسانه‌ای نزدیک به جریان الصدر مدعی شد که منطقه «الحنانه» در نجف اشرف هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

العراقی در فیسبوکش نوشت، «این حمله در پاسخ به دستوراتی انجام شده که مقتدی الصدر در خصوص کلاه‌ آبی‌ها دیشب برای حمایت از انقلابیون در بغداد و پیشتر در نجف، صادر کرده بود». 

به گزارش بغداد الیوم، سرتیپ غانم محمد الحسینی فرمانده پلیس نجف اشرف همچنین امروز در جلسه امنیتی این استان از وجود طرح‌هایی جدید برای اجرای قانون و حمایت از اموال عمومی و خصوصی (در مقابل خرابکاری‌ها در حاشیه اعتراضات خیابانی مردم) خبر داد.

طبق این گزارش، فرمانده پلیس استان نجف گفت، پلیس در جلسه امروز، طرح‌هایی جدید برای حفظ امنیت و برقراری ثبات در استان نجف تصویب کرد. او گفت که به نهادهای امنیتی دستور داده تا تدابیر امنیتی و تفتیش‌ها را برای حمایت از میادینی که میزبان معترضان است، افزایش بدهند.

همچنین در واکنش به این حمله پهپادی، دهها نفر از طرفداران جریان صدر امروز به محل اقامت مقتدی الصدر در نجف رفتند تا همبستگی خود را با او در مقابل این حادثه اعلام کنند. هر چند مقتدی الصدر در عراق حضور ندارد اما هواداران او با تجمع در نزدیکی محلی که به آنجا حمله شده، اعلام کردند که از الصدر حمایت خواهند کرد. 

در میدان الخلانی و پل السنک بغداد، شب گذشته افراد مسلح اقدام به تیراندازی کرده و بیش از سی نفر را به کام مرگ فرستاده‌اند. فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که در این خصوص تحقیقات خواهد کرد.