عقب‌نشینی صدها نظامی یمنی متحد با سعودی از مرزهای جنوبی

بیش از یک ماه از امضای توافق ریاض میان نیروهای مورد حمایت امارات و دولت مستعفی یمن در عربستان سعودی می‌گذرد اما درگیری‌ها در جنوب یمن بار دیگر آغاز شده است.

اخبار بین‌الملل- در همین ارتباط، وبگاه «حضر موت ۲۴» گزارش داد: هزاران یمنی متحد با سعودی از مشارکت در نبردهای مرزهای جنوبی سعودی عقب‌نشینی کرده‌اند و علت آن را تبعیت عربستان از سیاست امارات و سنگ‌اندازی در بازگشت دولت قانونی (دولت مستعفی) و «عبد ربه منصور هادی» اعلام کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، اتفاق مذکور باعث می‌شود سودان سربازان بیشتری به یمن بفرستد تا خلأ ناشی از عقب‌نشینی نظامیان یمنی را پر کند.

وبگاه «مرصد عدن» نیز اعلام کرد، این نظامیان به دعوت «حمود سعید المخلافی» از فرماندهان نیروهای مردمی طرفدار منصور هادی از مرزهای جنوبی به «تعز» آمده‌اند.

این وبگاه علت دعوت المخلافی را آنچه «تکمیل آزادسازی تعز و حمایت آن از خطرات و تهدیدات» نامیده، اعلام کرده و فیلمی از تجمع نظامیان مذکور در اردوگاهی در منطقه «یفرس» در جنوب تعز منتشر کرده است.

کشته شدن هفت نظامی سعودی

وبگاه «یمن تایم» اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته هفت نظامی سعودی در جنگ در مرزهای جنوبی این کشور با ارتش یمن کشته شده‌اند.

سه ترور در عدن

از سوی دیگر، شبکه «المسیره» اعلام کرد، در ساعت‌های اخیر شهر عدن در جنوب یمن شاهد سه عملیات ترور بوده است که دو تن از کشته شدگان از نیروهای وابسته به امارات هستند.