صدر: توطئه کشاندن اوضاع عراق به درگیری مسلحانه شکست خورد

جریان صدر عراق حمله پهپادی اخیر به منزل «مقتدی الصدر» رهبر این جریان در محله الحنانه استان نجف را تلاش برای کشاندن اوضاع عراق به درگیری مسلحانه خواند.

اخبار بین‌الملل- «محمد الدراجی» عضو جریان صدر در اظهاراتی خبری گفت: این عملیات پیامی تهدیدآمیز است، زیرا حضور الصدر در ایران اعلام شده است و همه می‌دانند که در زمان حمله به منزل الصدر، او آنجا نبوده است.

 الدراجی تاکید کرد: کسانی هستند که می‌خواهند اوضاع را به درگیری مسلحانه سوق دهند، زیرا گمان می‌کنند این اتفاق به اعتراضات پایان خواهد داد و معادلات را به نفع آنها تغییر می‌دهد، یعنی بار دیگر گفتمان‌های طائفه‌ای گسترش یابد، اما مقتدی الصدر هرگز به اینجا کشیده نمی‌شود.

«صالح محمد العراقی» از منابع رسانه‌ای نزدیک به جریان الصدر روز شنبه خبر داده بود که منطقه «الحنانه» در نجف اشرف هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

العراقی در فیسبوکش نوشت: «این حمله در پاسخ به دستوراتی انجام شده که مقتدی الصدر در خصوص کلاه‌ آبی‌ها دیشب برای حمایت از انقلابیون در بغداد و پیشتر در نجف ، صادر کرده بود.

لؤی الیاسری استاندار نجف هم شب گذشته در نشست خبری درباره این اتفاق گفت:« به دنبال بازدیدی که با مقامات پلیس استان از منزل مقتدی الصدر داشتیم به ما خبر داده شد که ساعت ۳:۴۰ بامداد شنبه یک بمب توسط یک پهپاد ساخت داخل به خانه الصدر در نجف پرتاب شد. این پهپاداز سمت مرزهای شمالی استان نجف به سمت منزل الصدر هدایت شده بود. چیزی که کارشناسان پلیس جنایی هم آن را تایید می‌کنند و می‌گویند که پهپاد مذکور بومی بوده و تحقیق برای پی بردن به واقعیت‌های بیشتر درباره آن آغاز شده است.»

الیاسری افزود: کسانی به دنبال فتنه انگیزی هستند. بیانیه‌ای جعلی هم به من نسبت دادند درباره اینکه من گفته‌ام هیچ پهپادی در کار نبوده در حالی که من به رسانه‌ها گفتم یک پهپاد خانه آقای الصدر را هدف گرفته است.

رئیس کمیته امنیتی در نجف هم تصریح کرد پهپاد مذکور حامل مواد منفجره سنگین تی ان تی بود.