افکار نیوز ، وزیر خارجه استرالیا با انتقاد از مطرح کردن گزینه حمله نظامی به ایران گفت که باید این گزینه از روی میز برداشته شود.

" باب کار " وزیر خارجه استرالیا روز پنج شنبه در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز با اشاره به اینکه تحریم های شدید بین المللی علیه ایران موثر بوده است، خواستار برداشته شدن گزینه نظامی از روی میز شد.

وی گفت: " استرالیا اساسا مخالف برنامه هسته ای ایران است اما اقدام نظامی شانس موفقیتی(برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران) ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: " گزینه نظامی باید از روی میز برداشته شود و باید فقط بر تحریم ها و یافتن راهی دیپلماتیک برای حل و فصل مساله تاکید کنیم. "

وزیر خارجه استرالیا در ادامه با ادعای اینکه شواهد موجود حاکی از تاثیر گذاری تحریم های بین المللی علیه ایران است، مدعی شد: " تحریم های بین المللی بر(ارزش) پول ملی ایران، استانداردهای زندگی و بر اقتصاد این کشور تاثیر گذاشته است. "

وی افزود: " این پیش فرض چندان غیر معقول به نظر نمی رسد که در نهایت تحریم ها رهبران ایران را واخواهد داشت تا بر سر موضوع هسته ای به پای میز مذاکره بنشینند. "

این اظهارات در حالی است که ایهود باراک وزیر دفاع اسراییل که به آلمان سفر کرده است روز پنج شنبه در مصاحبه ای با رادیو اسراییل مدعی شد که اگر ترس از اقدام نظامی احتمالی آمریکا یا دیگر کشورها علیه ایران نبود، این کشور بی محابا تر برنامه ساخت سلاح های هسته ای خود را به پیش می برد.

جمهوری اسلامی ایران اتهام غرب و اسراییل مبنی بر تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای را رد کرده و بر ماهیت صلح آمیز برنامه های هسته ای اش و نیز بر حق خود برای داشتن چرخه سوخت بومی تاکید می کند.