کشته شدن دو غیرنظامی یمن در ادامه حملات ائتلاف سعودی

حملات راکتی و توپخانه‌ای شب گذشته شبه‌نظامیان وابسته به «ائتلاف سعودی» به منطقه «المدمن» شهر «التحیتا» در استان «الحدیده» (غرب یمن) دست‌کم یک کشته و شماری زخمی برجای گذاشت.

اخبار بین‌الملل- خبرهای رسیده از شهر «الدریهمی» در استان الحدیده هم که از بیش از یک سال و نیم پیش در محاصره است از آتش گرفتن شماری از خانه‌های مردم در غرب الدریهمی بر اثر حملات دیشب «متجاوزان» حکایت می‌کند.

در الحدیده نیروهای نظامی وابسته به ائتلاف مورد حمایت امارات (مانند نیروهای "طارق صالح" و "العمالقه") در بخش‌هایی از شهرهای «الخوخه»، «حیس»، «التحیتا»، «بیت فقیه»و «الدریهمی» مستقر هستند که حدود سی درصد از مساحت استان الحدیده (بخش هایی از محور جنوب و جنوب غرب نوار ساحلی) است.

شهر الدریهمی با حدود هفت هزار نفر جمعیت از یک سال و نیم پیش در سایه سکوت مجامع بین‌المللی، توسط نیروهای «متجاوز و مزدوران ائتلاف سعودی-آمریکایی» در محاصره است.کمبود مواد غذایی، دارویی و امکانات بهداشتی و پزشکی شرایط زندگی مردم آنجا را بحرانی و فاجعه بار کرده است.

اوضاع الدریهمی تاکنون مرگ ده‌ها نفر از مردم این شهر را رقم زده که بیشترشان کودکانی بودند که از گرسنگی و نبود دارو جان باختند. شماری هم در حملات مستقیم و روزمره نیروهای متجاوز کشته شدند.

ائتلاف سعودی با نقض روزمره آتش بس حاصل از توافق سوئد در الحدیده و ادامه حملات خود به این شهر غیرنظامیان را به خاک و خون می‌کشد. قریب به هشتاد درصد از زیرساخت‌های شهر الدریهمی از جمله ده‌ها مرکز دولتی، آموزشی، خدماتی، درمانی و غیره هم در جریان حملات ائتلاف تخریب شدند.

یک شهروند زن یمنی هم به ضرب گلوله نیروهای گارد مرزی عربستان در شهر مرزی «شدا» جان باخت.

یک زن دیگر اهل روستای مرزی از توابع شهر «رازح» هم چند روز پیش (پنجم دسامبر) به ضرب گلوله نظامیان سعودی زخمی شده بود.

شهرهای مرزی استان صعده به طور روزمره و در سایه بی‌اعتنایی سازمان ملل و مدعیان حقوق بشر هدف حمله ائتلاف سعودی-آمریکایی قرار دارد که تاکنون با کشته و زخمی شدن شماری از غیر نظامیان و وارد آمدن تلفات سنگین به خانه های مردم همراه بوده است.