تیر انتقادات ترامپ این بار به سمت رئیس اف بی آی

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به انتشار گزارش بازرس وزارت دادگستری، اداره کننده اف بی آی، پلیس فدرال را هدف انتقاد قرار داد.

اخبار سیاسی - رئیس جمهور آمریکا یک روز پس از انتشار گزارش بازرس وزارت دادگستری در پیامی توئیتری که در صفحه شخصی خود منتشر کرد، نوشت: نمی‌دانم اداره کننده فعلی اف بی آی کریستوفر وری چه گزارشی را می‌خواند، اما مطمئنا این گزارشی که به من داده شده، نیست. او با این نگرش هیچگاه نمی‌تواند اف بی آی را، که به رغم داشتن برخی از مردان و زنان بزرگ در آنجا، به شدت از هم پاشیده است، اصلاح کند!

مایکل هورویتس، بارزس کل وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرده بود تحقیقات عوامل اف بی آی درباره دستیاران و عوامل ستاد انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ به عنوان بخشی از تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات، با انگیزه و تعصب سیاسی صورت نگرفته است. همچنین در گزارش بازرس وزارت دادگستری اینگونه نتیجه گیری شد که اف بی آی برای انجام تحقیقات درباره کمپین انتخاباتی رئیس جمهور هدف مجازی داشته است. 

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در نشستی در کاخ سفید با استناد به گزارش جدید بازرس کل وزارت دادگستری این کشور مدعی شد مقامات اف بی آی، پلیس فدرال، با تحقیقات درباره کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ او قصد سرنگونی دولتش را داشته اند.