چین از نقض حقوق بشر در آمریکا انتقاد کرد

«هوا چون اینگ» روز چهارشنبه در مصاحبه ای در پکن خاطر نشان کرد در آمریکا مشکلات حقوق بشری فراوانی رخ می دهد و چالش های زیادی شکل می گیرد که عده ای از مردم را با مشکلات فراوان روبرو می سازد.

اخبار بین‌الملل- او تصریح کرد بدرفتاری هایی که بعضا با مهاجران و یا کودکان و خانواده های آنها می شود و جدا کردن آنها از والدین از مصادیق بارز نقض حقوق بشر در آمریکا است.

وی تبعیض نژادی، نابرابری های اجتماعی و اقتصادی را از مشکلات بزرگ آمریکا و برخی کشورهای اروپایی دانست و گفت که نقض آشکار حقوق بشر در این کشورها شوکه کننده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین درباره نقض حقوق بشر در این کشورها گفت: متاسفانه هزاران کودک بی پناه و مهاجر در آمریکا در شرایطی نگهداری می شوند که به اجبار از خانواده های خود جدا شده اند.

او تاکید کرد وضعیت حقوق بشر در آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی به مراتب بدتر از گذشته است البته حقوق بشر نباید دستاویزی برای مداخله در امور داخلی دیگر کشورها باشد بلکه باید به درستی و واقعا به این موضوع رسیدگی شود.

وی ابراز امیدواری کرد که آمریکا اصول حقوق بشر را مراعات کرده و نسبت به جلوگیری از نقض حقوق بشر گروه های مختلف در این کشور جلوگیری نموده و مسوولانه در این ارتباط رفتار و عمل کند.