آمریکا این نخست وزیر را هم تحریم می‌کند

یک روزنامه عربی چاپ لندن و نزدیک به قطر امروز (پنجشنبه ۱۲ دسامبر)، خبر داد که بر اساس اطلاعاتی که در دست دارد، در فهرست تحریم‌های بعدی آمریکا، نام « عادل عبدالمهدی » نخست‌وزیر مستعفی عراق نیز درج خواهد شد.

اخبار بین الملل - وبسایت روزنامه «العربی الجدید»، طی گزارشی نوشت: بر اساس اطلاعاتی که از داخل منطقه سبز بغداد کسب کرده، بزودی قرار است تحریم‌های آمریکایی جدیدی علیه مقامات مسئول عراقی به اتهام سرکوب تظاهرات‌ها، وارد کردن خسارت به اموال عمومی و تعامل با ایران اعمال شود و نام عادل عبدالمهدی نیز در فهرست اسامی مقامات مسئول تحریمی جدید آمریکا درج خواهد شد.

بنا بر این گزارش تایید نشده، یک مقام مسئول امنیتی در جنوب عراق و چند شخصیت دیگر نیز در این فهرست خواهند بود.

 وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه پیش از اعمال تحریم بر چهار مقام عراقی به اتهام نقض حقوق بشر و  فساد خبر داد که عبارتند از: «قیس الخزعلی» دبیر کل جریان عصائب اهل الحق و «اللیث الخزعلی» برادر وی،«حسین فلاح اللامی» از فرماندهان امنیتی سازمان الحشد الشعبی و خمیس فرحان الخنجر العیساوی (یکی از بازرگانان معروف عراق).

پیشتر نمایندگانی از فراکسیون‌های حکمت و الصادقون در پارلمان عراق، درج نام شخصیت‌هایی عراقی در لیست تحریم‌های آمریکا را محکوم کردند. فراکسیون حکمت در بیانیه‌ای گفت :«کار وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه افراد و شخصیت‌هایی عراقی، دخالت آشکار در امور عراق به بهانه‌ها و عناوین مختلف است».

«محمد الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی الصادقون وابسته به عصائب اهل الحق نیز تحریم‌های آمریکا علیه دو نفر از سران این جنبش را باطل و بیهوده خواند.

الربیعی در صفحه توئیتر خود نوشت: «از عصبانیت بمیرید. ما نوک پیکان مقاومت علیه اشغالگری، تروریسم تکفیری و تجزیه و سهم‌خواهی و فساد شما را سرسختانه زدیم.  ما برادران زینب، عصائب اهل الحق، خار در چشم استکبار و سدی در برابر نقشه‌های هژمونی آمریکا هستیم».

وی افزود: تحریم‌ها بیهوده است. ما نه هیچ حساب خارجی داشته‌ایم و نه هرگز خواهیم داشت.