رژیم صهیونیستی مانع سفر مسیحیان غزه به فلسطین اشغالی می‌شود

اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض حقوق انسانی فلسطینی‌ها همچنان ادامه دارد و این بار تل‌آویو مانع سفر مسیحیان ساکن غزه به دیگر بخش‌های فلسطین اشغالی برای دیدار با اعضای خانواده‌های خود در تعطیلات کریسمس می‌شود.

اخبار بین‌الملل سخنگوی دفتر رابط نظامی تل‌آویو با فلسطینیان روز پنجشنبه از صدور دستورهای امنیتی حول سفر مسیحیان ساکن غزه خبر داده و گفت آنها فقط اجازه خواهند داشت برای تعطیلات کریسمس به خارج فلسطین اشغالی سفر کنند.

وی البته برای مجوز خروج مسیحیان غزه به خارج از فلسطین اشغالی نیز شرط گذاشته و گفت آنها فقط می‌توانند از طریق گذرگاه زمینی «آلنبی» (یا جسر الملک حسین) در مرز اردن استفاده کنند.

حدود دو میلیون نفر در حال حاضر در نوار غزه زندگی می‌کنند که از این تعداد، هزار نفر مسیحی هستند.

به نوشته رویترز، این اقدام رژیم صهیونیستی در سال جاری بی‌سابقه بوده و تل‌آویو در سال گذشته به حدود هفتصد مسیحی ساکن غزه اجازه داد تا به قدس اشغالی، بیت‌لحم، ناصریه و دیگر مناطق فلسطین اشغالی سفر کنند.

این محدودیت‌ها حتی صدای گروه‌های حقوقی اسرائیلی را نیز درآورده و برای نمونه گروه «گیشا» با انتقاد از این تصمیم، گفت: «با هدف تشدید محدودیت دسترسی بین دو بخش از سرزمین فلسطینی‌ها (کرانه باختری و غزه) است که سیاست انشقاق اسرائیل را تعمیق می‌کند».

سران مسیحی در قدس اشغالی نیز با محکوم کردن این تصمیم رژیم صهیونیستی، از اعتراض خود به مسئولان اسرائیلی برای تجدیدنظر در آن خبر دادند.