کره شمالی هدف آزمایش‌های دفاعی اخیر را اعلام کرد

"پاک جونگ چون" رئیس ستاد ارتش کره شمالی اعلام کرد هدف از آزمایش‌های فناوری دفاعی اخیر بی اثر کردن تهدید‌های هسته‌ای آمریکا بوده است.

اخبار بین‌الملل- خبرگزاری رسمی کره شمالی روز شنبه گزارش داد این مقام ارشد ارتش کره شمالی به "نیروهای متخاصم" از جمله ایالات متحده هشدار داده اگر خواهان دیدن پایان سالی صلح آمیز هستند از تحریک پیونگ یانگ دست بردارند.

این اظهار نظر پس از آن منتشر شد کره شمالی روز شنبه اعلام کرد که آزمایشی بسیار مهم در مرکز پرتاب ماهواره این کشور انجام داده است. این آزمایش روز جمعه در راستای «تقویت بازدارندگی راهبردی و پیونگ یانگ هسته‌ای» این کشور انجام شده بود.

کره شمالی روز یکشنبه گذشته نیز اعلام کرده بود که یک آزمایش «بسیار مهم» در سایت «سوهائه»، مرکز پرتاب ماهواره در شمال غرب این کشور انجام داده است.

پیونگ یانگ در حالی طی یک هفته دو آزمایش در مرکز «سوهائه» انجام داده است کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پیش از این هشدار داده بود که واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی برای انعطاف در برابر کشورش و از سرگیری مذاکرات دوجانبه فرصت دارد.

رهبر کره شمالی تهدید کرده است که در صورت عدم انعطاف آمریکا برای از سرگیری مذاکرات بین دو کشور «مسیر جدیدی» را در پیش خواهد گرفت.