۲۰ درصد پرواز‌ها در پاریس لغو شد

مقامات هواپیمایی فرانسه اعلام کردند که پرواز‌های پاریس را ۲۰ درصد کاهش داده‌اند.

اخبار بین الملل - این در حالی است که اعتصاب سراسری در این کشور همچنان ادامه دارد و سازمان دهندگان آن درباره ادامه این اعتصاب هشدار داده اند.

اعتصاب سراسری  فرانسه از روز ۵ دسامبر (۱۴ آذر) در سراسر این کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

کارکنان حمل و نقل ریلی فرانسه در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی دست از کار کشیدند و کارکنان بخش‌های دیگر مانند شرکت‌های هواپیمایی و آتش نشان‌ها و اتحادیه پلیس نیز به این اعتصاب پیوستند.

این اعتصاب امروز دوشنبه در حالی وارد دوازدهمین روز خود شده که مقامات فرانسه خواستار لغو آن در آستانه تعطیلات سال جدید میلادی هستند، اما اتحادیه‌های کارگری فرانسه می‌گویند تا زمانی که دولت این کشور از اصلاح قانون بازنشستگی به طور کامل عقب نشینی نکند اعتصاب خود را ادامه خواهند داد.

حمل و نقل عمومی در فرانسه و به خصوص فعالیت مترو در شهر پاریس با مشکلات بسیاری مواجه شده و شرکت‌های هواپیمایی نیز مجبور به لغو بسیاری از پرواز‌ها شده اند.

رایزنی دولت فرانسه با اتحادیه‌های کارگری تاکنون نتیجه‌ای در برنداشته و آن‌ها تهدید به برگزاری گسترده‌تر تظاهرات کرده اند.

این اعتصاب در حالی انجام می‌شود که فرانسه از ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ شاهد تظاهرات گسترده جلیقه زرد‌ها در سراسر این کشور و در اعتراض به سیاست‌های دولت امانوئل مکرون است.

تظاهرات جلیقه زرد‌ها در فرانسه اکنون پنجاه و هفتمین هفته خود را سپری کرده و اعتصاب سراسری این کشور در آستانه ورود به هفته سوم است.

فرانسه در حالی به استقبال سال جدید میلادی می‌رود که حمل و نقل در این کشور با مشکلات بسیاری مواجه شده و خیابان‌های برخی شهر‌ها مانند پاریس ترافیک چندصد کیلومتری را تجربه می‌کنند و هیچگونه افقی برای حل این مشکل در روز‌های منتهی به سال ۲۰۲۰ دیده نمی‌شود.