افشای بندهای«معامله قرن»

المیادین پیش‌نویس بندهای معامله قرن را که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با هدف آنچه خود٬ حل درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطین می‌نامد٬ اعلام کرده است.

اخبار بین‌الملل- این پیش‌نویس٬ بر امضای یک توافق‌نامه سه گانه میان رژیم صهیونیستی و سازمان آزادی‌بخش فلسطین و جنبش حماس و برپایی دولتی موسوم به فلسطین جدید در زمین‌های کرانه باختری و نوار غزه بدون شهر‌ک‌های صهیونیستی دراین مناطق تاکید می‌کند. پیش‌نویس معامله قرن همچنین شامل ابقای سایر بلوک‌های شهرک‌سازی صهیونیست‌ها است تا شهرک‌های جدا شده به آنها اضافه شوند.

در پیش‌نویس مذکور٬ درباره قدس اشغالی گفته شده که این شهر نباید تقسیم شود و  به صورت مشترک میان رژیم صهیونیستی و کشور موسوم به فلسطین جدید خواهد بود . همچنین بر اساس این پیش‌نویس٬ شهرداری قدس٬ یک شهرداری فراگیر و مسئول همه زمین‌های قدس اشغالی خواهد بود؛ به جز آموزش و پرورش این منطقه که تحت مدیریت فلسطین جدید بوده و به نوبه خود مالیات شهرداری و آب را به شهرداری صهیونیستی قدس می‌دهد.

در پیش‌نویس معامله قرن آمده که مصر به منظور تاسیس فرودگاه و کارخانه‌ و مبادلات تجاری و کشاورزی بدون اجازه فلطسطینیان٬ زمین‌هایی به فلسطین بدهد. لازم به ذکر است که مساحت و قیمت این زمین‌ها بعدا به واسطه کشوری که مورد تایید دو طرف باشد مورد توافق قرار خواهد گرفت. همچنین یک بزرگراه میان غزه و کرانه باختری ایجاد شده و انتقال آب تصفیه شده زیرزمینی میان غزه و کرانه باختری مجاز خواهد بود.

در این پیش نویس همچنین درباره کشورهایی که برای اجرای این طرح و حمایت اقتصادی از آن کمک خواهند کرد صحبت شده که مهم ترین این کشورها آمریکا و اتحادیه اروپا و کشورهای تولیدکننده نفت در حوزه خلیج‌فارس است و حدود 30 میلیارد دلار به مدت 5 سال برای پروژه‌های کشور موسوم به فلسطین جدید در نظر گرفته شده است.

طبق این پیش‌نویس٬ درباره الحاق شهرک‌های صهیونیستی و از جمله شهرک‌های جدا شده از مناطق قبلی خود٬ رژیم صهیونیستی خودش این هزینه‌ها را پرداخت می کند.

درباره میزان مشارکت کشورهای حامی این پروژه‌ها٬ سهم آمریکا 20 ٬ اتحادیه اروپا 10 و سهم کشورهای حوزه خلیج فارس 70 درصد خواهد بود.

طبق پیش‌نویس طرح موسوم به معامله قرن٬ داشتن ارتش برای کشور موسوم به فلسطین جدید ممنوع است و سلاحی که پلیس از آن استفاده می‌کند٬تنها سلاح مجاز در این منطقه است.

در عین حال پیش‌نویس طرح مذکور به بندهایی اشاره می‌کند که توافق‌نامه‌ای میان رژیم صهیونیستی و کشور موسوم به فلسطین جدید امضا خواهد شد که طبق آن٬ صهیونیست‌ها مسئولیت دفاع از فلسطین جدید را در برابر هرگونه تجاوزات خارجی بر عهده می‌گیرد با این شرط که فلسطین بهای این حمایت را بپردازد؛ درحالی که مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی دررابطه با پولی که قرار است این کشورها بپردازند٬ همان پول حمایت از کشور موسوم به فلسطین جدید است.

جدول زمانی و مراحل اجرای بندهای معامله قرن

-حماس همه سلاح‌های خود را از جمله سلاح‌های شخصی رهبران این جنبش را به مصری‌ها تحویل دهد.

-اعضای جنبش حماس در عوض تحویل سلاح‌هایشان٬ حقوق ماهانه از کشورهای عربی دریافت می‌کنند.

-مرزهای نوار غزه از خلال گذرگاه‌های صهیونیستی و مصری و نیز بازار غزه با کرانه باختری و همچنین راه‌ دریایی برای تجارت جهانی باز می‌شود.

-پس از یک سال٬ انتخابات دموکراتیک برای دولت موسوم به فلسطین جدید برگزار می‌شود.

-یک سال پس از انتخابات همه اسرا به صورت تدریجی طی 3 سال آزاد می‌شوند.

- طی پنج سال ، یک بندر و فرودگاه برای فلسطین جدید تأسیس خواهد شد و تا آن زمان فلسطینی ها از فرودگاه ها و بنادر رژیم صهیونیستی استفاده خواهند کرد.

- مرزهای بین فلسطین جدید و رژیم صهیونیستی همچنان برای عبور شهروندان و کالاها و نیز با کشورهای دوست باز است.

-یک پل معلق بین بزرگراهی ساخته خواهد شد که 30 متر از سطح زمین بلند می شود و غزه و کرانه باختری را به هم متصل می کند. ماموریت ساخت این پل به یک شرکت چینی واگذار شده و 50 درصد از هزینه آن را چین٬ 10 درصد ژاپن٬ 10 درصد کره جنوبی٬ 10 درصد استرالیا٬ 10 درصد کانادا و 10 درصد نیز آمریکا و اتحادیه اروپا پرداخت خواهند کرد.

طبق این پیش‌نویس٬ دره اردن همچنان در دست صهیونیست‌ها باقی خواهد ماند.

مسئولیت‌های که بر عهده طرفین است:

-در صورت رد این طرح از سوی حماس و سازمان آزادی‌بخش فلسطین٬ آمریکا همه حمایت‌های مالی خود را از فلسطینیان قطع خواهد کرد و از کمک سایر کشورها به فلسطین نیز جلوگیری می‌کند.

-اگر سازمان آزادی‌بخش فلسطین شروط این پیش‌نویس را بپذیرد٬ اما حماس یا جهاد اسلامی آن را رد کنند٬ مسئولیت و عواقب آن بر عهده این دو خواهد بود. در صورت درگیری میان رژیم صهیونیستی و حماس٬ آمریکا برای ضربه زدن به فرماندهان حماس و جهاد اسلامی از صهیونیست‌ها حمایت خواهد کرد.

-اگر رژیم صهیونیستی طرح معامله قرن را رد کند٬ حمایت اقتصادی از آن به زودی متوقف خواهد شد.

در پایان این پیش‌نویس آمده که قیمومیت مسجدالاقصی به جای اردن به عربستان داده شود.