سرمایه‌گذاری روسیه در بندر طرطوس سوریه

«یوری بوریسوف» معاون نخست‌وزیر روسیه امروز (سه‌شنبه) به خبرنگاران گفت که دولت مسکو تصمیم گرفته است در طول چهار سال، نیم میلیارد دلار در بازسازی بندر طرطوس سوریه سرمایه‌گذاری کند.

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، بوریسوف که شب گذشته وارد دمشق شده بود، گفت که این بندر می‌تواند برای ۳۷۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کند و طرف روسی تصمیم گرفته است تا با بازسازی بندر، فعالیت آن را از سر گیرد.

معاون نخست‌وزیر روسیه همچنین از قصد این کشور برای تأسیس خط راه آهن جدید عراق و سوریه جهت افزایش قدرت تجاری بندر طرطوس خبر داد و گفت که این خط راه آهن می‌تواند گذرگاهی به دریای مدیترانه از یک سو و خلیج فارس از سوی دیگر باشد.

او همچنین بعد از ظهر امروز با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه نیز دیدار و در خصوص بندر طرطوس و واردات تولیدات کشاورزی گفت و‌گو کرد.

دفتر نخست‌وزیری روسیه روز گذشته به خبرنگاران گفت که این سفر پیش از نشست کمیته دولتی دوگانه صورت می‌گیرد؛ کمیته‌ای که قرار است در آن در خصوص مسائل تجاری و اقتصادی بحث و تبادل نظر شود.

از سوی دیگر، مدتی پیش یک هیأت تجاری سوریه به شبه جزیره کریمه سفر و با مسئولان این منطقه در خصوص افزایش مبادلات تجاری گفت‌و‌گو کرد.

مسکو در سال ۲۰۱۷در توافقی، بهره‌برداری ۴۹ ساله بندر طرطوس را به دست گرفت.